Tool zagrał dwa nowe utwory. "Descending" i "Invicible" zapowiedzią nowej płyty
Amerykańska grupa Tool podczas festiwalu Welcome to Rockville 2019 zaprezentowała po raz pierwszy nowe utwory "Descending" i "Invicible", które prawdopodobnie pochodzą z nowej płyty.
Jak już informowaliśmy, zespół od dłuższego czasu pracuje nad oczekiwanym następcą płyty "10,000 Days" z maja 2006 r.
"Długa droga do końca, ale coraz bliżej" - napisał wokalista Maynard James Keenean, dodając hasztagi "Tool" i "2019". Według ostatnich informacji, premiera wydawnictwa ma nastąpić między połową maja a połową lipca tego roku.
O nowym materiale słyszeliśmy wielokrotnie w ciągu ostatniej dekady z ust muzyków.
Wreszcie w marcu pojawił się wpis mówiący o tym, że grupa wchodzi do studia.
5 maja zespół po blisko roku powrócił na scenę - podczas festiwalu Welcome to Rockville w Jacksonville na Florydzie fani mieli okazję usłyszeć nowe utwory "Descending" i "Invicible".
Ten pierwszy utwór kwartet prezentował wcześniej w wersji roboczej, ale bez tekstu.
Przypomnijmy, że Tool będzie główną gwiazdą Impact Festival. Impreza odbędzie się 11 czerwca w Tauron Arenie Kraków. Zespół do Polski powróci po 11 latach.
Z zespołem ponownie pracuje Joe Barresi, który zajmował się inżynierią dźwięku i miksami płyty "10,000 Days". Barresi ma na koncie również pracę w studiu z m.in. Queens Of The Stone Age, Melvins, Coheead And Cambria, Apocalyptica, Bad Religion, Avenged Sevenfold, Kyuss, L7 i Monster Magnet. Współpracował również z innymi projektami pobocznymi muzyków Tool - Volto! i Puscifier.
Twórczość Tool wymyka się jednoznacznemu szufladkowaniu, a w muzyce Amerykanów można znaleźć elementy m.in. progresywnego rocka, alternatywnego metalu czy psychodelii.
Spore kłopoty sprawia też towarzysząca zespołowi otoczka (tajemniczość muzyków, wieloznaczność interpretacji tekstów, niezwykle ciekawa wizualna oprawa koncertów, płyt i teledysków). Niektórzy krytycy wprost stawiają kwartet rodem z Los Angeles w roli następców King Crimson, pionierów progresywnego rocka z lat 70. XX wieku.
Dorobek grupy to zaledwie cztery pełnometrażowe płyty - "Undertow" (1993), "Aenima" (1996), "Lateralus" (2001) i "10,000 Days" (2006). Każda z nich w USA pokryła się przynajmniej raz platyną, a dwie ostatnie docierały do szczytu amerykańskiej listy przebojów.