Za każdy bilet sadzą jedno drzewo. Zespół pobił już światowy rekord

Coldplay po raz kolejny udowadnia swoją pozycję w świecie muzyki.

Coldplay
Coldplay Samir HusseinGetty Images

Trasa koncertowa "The Music of the Spheres", która rozpoczęła się w 2022 roku, nie tylko zdobyła serca milionów fanów, ale również przyniosła spektakularne zyski. Według najnowszych danych, trasa ta stała się najbardziej dochodową i najlepiej sprzedającą się trasą koncertową w historii zespołów rockowych.

Do tej pory Coldplay sprzedało 8,8 miliona biletów na swoje koncerty, co daje dochód 945,7 miliona dolarów. Brytyjska formacja wyprzedziła takie ikony muzyki jak Elton John, U2 czy The Rolling Stones. Serwis Billboard szacuje, że liczba sprzedanych biletów może zbliżyć się do 10 milionów, zanim zespół zakończy swoje tournée.

Coldplay: Ekologiczna rewolucja na trasie

Coldplay na początku trasy zobowiązał się do redukcji swojego śladu węglowego o 50%, co miało dotyczyć zarówno produkcji koncertów, jak i transportu. Ku zaskoczeniu wielu, cel ten został osiągnięty na długo przed zakończeniem trasy.

Ekologiczne podejście Coldplay przełożyło się także na inne inicjatywy. Każdy sprzedany bilet na koncert to posadzenie jednego drzewa. W efekcie, do tej pory posadzono już około 9 milionów drzew.  

Przed Coldplay jeszcze 21 koncertów. 

Tak Natalia Nykiel szykuje się do „Tańca z gwiazdami”Newseria Lifestyle/informacja prasowa
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas