Robi zawrotną karierę i ma 400 tys. fanów. Haczyk? Ta dziewczyna nie istnieje

Cyfrowa postać z ponad 400 tysiącami obserwujących na Instagramie, która pojawia się na okładkach najważniejszych magazynów oraz wypuszcza muzykę w jednej z największych wytwórni na świecie? To już nie przyszłość ani science fiction. Poznaliśmy pierwszy singel noonoouri - "Dominoes" - zrealizowany we współpracy z popularnym DJ-em i producentem, Alle Farben.

noonoouri w teledysku "Dominoes" / Youtube
noonoouri w teledysku "Dominoes" / Youtube 

Coś, co kilka lat temu było wizjonerskim pomysłem z Monachium, już dawno przestało być tylko ciekawostką. noonoouri - bo tak nazywa się wirtualna influencerka - cieszy się międzynarodową popularnością.

Kim (lub czym) jest noonoouri?

noonoouri, cyfrowa postać z ludzką duszą, po raz pierwszy pojawiła się publicznie w 2018 roku podczas Tygodnia Mody w Nowym Jorku. Z miejsca przyciągając uwagę ludzi, rozpoczęła gwiazdorską, światową karierę. Dziś jest pierwszą cyfrową postacią reprezentowaną przez IMG Models, największą na świecie agencję modelek, zrzeszającą takie supermodelki, jak Bella Hadid, Gigi Hadid i Precious Lee. noonoouri trafiła na okładki magazynów "VOGUE", "Cosmopolitan", "Glamour" i wielu innych, a także pozowała dla takich marek, jak Dior, Versace czy Lacoste.

Choć kocha świat mody, jest to tylko jeden z aspektów jej wielowymiarowego życia i pracy. Korzystając ze swojej platformy, postrzega siebie jako głos dla pozbawionych głosu i globalną obywatelkę. Jako cyfrowa aktywistka społeczna, współpracuje z takimi organizacjami, jak UNICEF czy Międzynarodowa Unia Ochrony Przyrody, wspiera ruch LGBTQ+ oraz kampanie na rzecz zrównoważonego rozwoju i dobrostanu zwierząt, a ponadto otwarcie przeciwstawia się dyskryminacji i rasizmowi.

noonoouri z debiutanckim singlem. To przyszłość muzyki?

We współpracy z niemieckim supergwiazdorem, DJ-em i producentem, Alle Farben noonoouri wydała debiutancki singiel "Dominoes". "Wystarczy małe pchnięcie, aby rozpocząć reakcję łańcuchową (...) jak domino" - słyszymy w tekście piosenki. Jak czytamy w zapowiedzi prasowej: "Wszystko jest połączone i dlatego swoimi działaniami i czynami wszyscy możemy coś zmienić - na lepsze".

"Żyjemy w świecie współzależności. Bardziej niż kiedykolwiek, każda jednostka, każdy gatunek jest współzależny. Swoją debiutancką piosenką noonoouri kontynuuje muzycznie to, co praktykuje od lat i z niezrównanym sukcesem jako modelka i aktywistka: buduje most między światem cyfrowym i analogowym" - dowiadujemy się z zapowiedzi jej singla.

Rysunkowe postacie w branży muzycznej nie są nowością. Listy przebojów podbijał już zespół Gorillaz, jednak za wirtualnymi postaciami stały zawsze prawdziwe osoby. W przypadku kreskówkowych małp był to Damon Albarn (muzyka) oraz Jamie Halwett (odpowiedzialny był za stworzenie całego wizerunku postaci). Ponadto wirtualny projekt w tym przypadku działał tylko do pewnego momentu. Gdy przychodził moment ruszenia w trasę koncertową, na scenie pojawiali się muzycy z krwi i kości.

W przypadku noonoouri za stworzenie jej głosu odpowiada sztuczna inteligencja, natomiast pomysłodawcą całego konceptu wirtualnej influencerki jest Joerg Zuber, nazywający się "wirtualnym aktywistą".

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas