Reklama ze Snoop Doggiem miała przynieść fortunę, okazała się finansową katastrofą

O akcji marketingowej z udziałem Snoop Dogga mówił cały świat. Raper, który najpierw zarzekał się, że rzuca palenie, wziął udział w reklamie bezdymnych palenisk Solo Stoves. Kampania, która była hitem w sieci, nie przyniosła jednak wspomnianemu przedsiębiorstwu wymiernych korzyści, a z powodu strat finansowych do dymisji podał się prezes firmy.

Snoop Dogg przyniósł firmie ogromne zasięgi i jeszcze większe straty finansowe
Snoop Dogg przyniósł firmie ogromne zasięgi i jeszcze większe straty finansoweJeff KravitzGetty Images

Przypomnijmy, że pod koniec listopada 2023 roku Snoop Dogg ogłosił ogłosił fanom, że kończy z paleniem marihuany. W sieci zawrzało, gdyż wydawało się, że nastał przełomowy moment w życiu artysty. "Po wielu przemyśleniach i rozmowach z moją rodziną, zdecydowałem się rzucić palenie. Proszę o uszanowanie mojej prywatności w tym czasie" - napisał wówczas.

Niedługo po tym wyznaniu, na profilach artysty w mediach społecznościowych pojawiła się reklama bezdymnych ognisk marki Solo Stoves. "Mam wiadomość. Rzucam dym. Wiem co myślicie. Snoop, przecież to całe twoje życie, ale mam dość tego. Dość kaszlenia i zapachu dymu na moich ubraniach. Wchodzę w etap bezdymny - w nowe bezdymne ogniska od tej firmy" - taki post opublikował raper.

Internauci zareagowali bardzo pozytywnie na wieść o tym, że raper nie planuje żegnać się z marihuaną. "Świat uratowany", "Wiara w ludzkość przywrócona" - pisali fani pod postem reklamowym.

Reklama ze Snoop Doggiem hitem, ale bez przełożenia na finanse. Prezes podaje się do dymisji

Mimo że reklama z popularnym raperem wygenerowała ogromne zasięgi (została uznana za jedną z lepszych kampanii w sieci w 2023 roku), a firmie na Instagramie przybyło aż 60 tys. fanów, to jednak nie przyniosła ona jednak tego, na co przede wszystkim liczyło szefostwo firmy, czyli pieniędzy.

Solo Brands, będący właścicielem Solo Stoves, po emisji reklamy musiał zrewidować przychody za 2023 rok z 530 milionów do 490 milionów.

Prezes firmy - John Merris - w związku z ogromną stratą wygenerowaną przez reklamę - podał się do dymisji. Władzę w firmie po jego rezygnacji przejął Christopher Metz.

"Chociaż nasze kampanie wizerunkowe podniosły świadomość o marce wśród szerszej i nowej grupy odbiorców, nie doprowadziły do planowanego wzrostu sprzedaży, co w połączeniu ze zwiększonymi działaniami marketingowymi, negatywnie wpłynęło na nasz wynik finansowy" - czytamy w oświadczeniu.

"Wierzymy, że stoi przed nami szansa na budowanie świadomości i że dalsze kampanie przyniosą korzyści naszej marce w dłuższej perspektywie" - podsumowano.

Sam Merris również pożegnał się z firmą oświadczeniem. "W każdym biznesie istnieje moment, w którym zamyka się jeden rozdział i otwiera drugi. I choć jest to słodko-gorzkie pożegnanie, nadszedł czas, aby stery przejął ktoś inny" - napisał.

Sam Snoop Dogg nie skomentował zmian u swojego partnera biznesowego. Do dziś nie wiadomo też, ile dzięki wspomnianej reklamie zarobił sam raper.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas