Reklama

Spotify będzie dostosowywać muzykę do naszych emocji?

Zatwierdzono patent złożony przez Spotify na technologię, która pozwoli analizować głos użytkowników i sugerować utwory na podstawie ich stanu emocjonalnego czy otoczenia. Zastosowanie takiej technologii pozwoliłoby na jeszcze bardziej zindywidualizowane dostosowanie muzyki do potrzeb użytkowników.

Zatwierdzono patent złożony przez Spotify na technologię, która pozwoli analizować głos użytkowników i sugerować utwory na podstawie ich stanu emocjonalnego czy otoczenia. Zastosowanie takiej technologii pozwoliłoby na jeszcze bardziej zindywidualizowane dostosowanie muzyki do potrzeb użytkowników.
Spotify planuje wprowadzenie nowości /Omar Marques/SOPA Images /Getty Images

Piosenki, których słuchamy, często odzwierciedlają nasz nastrój. W przyszłości Spotify może dokonywać tego wyboru za nas, a wszystko na podstawie tonu naszego głosu czy dźwięków z otoczenia.

"Często zdarza się, że aplikacja do strumieniowego przesyłania multimediów zawiera funkcje zapewniające użytkownikowi możliwość bardziej spersonalizowanych wyborów dotyczących multimediów" - wyjaśnia Spotify. Jednak możliwość wykorzystania technologii rozpoznawania mowy i odgłosów w tle, aby jeszcze lepiej dopasować muzykę do naszych potrzeb, może być przełomem.

Reklama

Funkcja analizowania odgłosów w tle, takich jak śpiew ptaków, dźwięk drukarki lub ruch uliczny, może określić, czy jesteś w domu, na spacerze, czy w biurze. Może również stwierdzić, czy w tym momencie jesteśmy w dobrym nastroju, czy jesteśmy zdenerwowani czy smutni, a następnie wybrać właściwe utwory. Te informacje mogą być łączone z innymi danymi takimi jak wiek, płeć, a także wcześniejszą aktywność użytkowników.

"Należy rozumieć, że powyższe przykładowe kategorie metadanych dotyczące emocji, płci, wieku i akcentu są jedynie przykładami i można zastosować wiele innych charakterystyk i klasyfikacji" - napisała firma w swoim zgłoszeniu.

Nie ustalono daty, kiedy ta technologia może zostać wdrożona ani nawet, czy zostanie wdrożona. "Składamy wnioski patentowe dla setek wynalazków, z których niektóre stają się produktami w przyszłości, a inne nie" - poinformowało Spotify w rozmowie z Pitchfork. "Naszą ambicją jest stworzenie najlepszych wrażeń dźwiękowych" - dodano.

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Spotify
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy