Roksana Węgiel po wygranej na Eurowizji Junior 2018: Ogromny szok i mega zaszczyt
Sprawdźcie, co powiedziała nam Roksana Węgiel po powrocie z Mińska, gdzie w niedzielę (25 listopada) zwyciężyła w Konkursie Piosenki Eurowizji dla Dzieci 2018.
Tegoroczny konkurs Eurowizji dla Dzieci (Eurowizja Junior) odbył się w niedzielę 25 listopada w Mińsku na Białorusi z udziałem przedstawicieli 20 państw.
Reprezentująca Polskę Roksana Węgiel, laureatka pierwszej edycji "The Voice Kids", z piosenką "Anyone I Want to Be" wystąpiła jako ostatnia i zdobyła najwięcej punktów. To pierwszy triumf Polski w tym konkursie.
- Jeszcze to do nas nie doszło. Cały czas przemieszczałyśmy się w tej tabeli - opowiada Roksana w rozmowie z Interią.
O końcowej klasyfikacji decydowały głosy profesjonalnego jury (każdy kraj reprezentują trzy osoby z muzycznej branży oraz dwójka dzieci - z Polski byli to Saszan, Damian Ukeje, Majka Jeżowska oraz dwie uczestniczki ostatniej edycji "The Voice Kids": Zuzanna Janik i Milena Grigorian) oraz wyniki głosowania w internecie na oficjalnej stronie konkursu.
Roksana Węgiel wróciła do Polski. Na lotnisku tłum fanów
W głosowaniu jury Polka zajęła 7. miejsce, jednak dzięki punktom od publiczności Roksana Węgiel awansowała na sam szczyt.
- To mega szczęście, nieopisane uczucie - widać było, że u Roksany i jej ekipy cały czas jeszcze buzowały emocje.
W Mińsku na scenie wokalistce towarzyszyły Ada Gutkowska, Antonina Zając, Maja Śmidowicz, Aleksandra Osińska i Matylda Kucharska. Za choreografię odpowiadają Tomasz Barański znany z "Tańca z gwiazdami" oraz finalistka "You Can Dance" Paulina Przestrzelska.
Roksana Węgiel wygrywa Eurowizję Junior 2018
13-letnia wokalistka cały czas pracuje nad debiutancką płytą. Po zwycięstwie w "The Voice Kids" Roksana zaprezentowała dwa single - "Żyj" (ponad 8,8 mln odsłon) i "Obiecuję" (ponad 3,1 mln).
Na początku października Węgiel w duecie z Edytą Górniak nagrała piosenkę "Zatrzymać chwilę" promującą film "Hotel Transylwania 3".
Eurowizyjny utwór "Anyone I Want To Be" (wykonywany w dwóch językach - polskim i angielskim) w ciągu dwóch tygodni od premiery zdobył ponad 2,4 mln odsłon.
Popularność Roksany Węgiel w mediach społecznościowych lawinowo rośnie - obecnie na Instagramie obserwuje ją już ponad 306 tys. fanów.