Najlepiej sprzedające się albumy 2013 roku na świecie

Wydany w grudniu 2012 roku album "Unorthodox Jukebox" Bruno Marsa okazał się największym bestsellerem płytowym 2013 roku.

Bruno Mars wyrósł na gwiazdę pierwszego formatu (fot. Christopher Polk)
Bruno Mars wyrósł na gwiazdę pierwszego formatu (fot. Christopher Polk)Getty Images/Flash Press Media

Drugi studyjny album Bruno Marsa rozszedł się w 4 milionach kopii w trakcie całego 2013 roku. Czytaj naszą recenzję albumu "Unorthodox Jukebox"

Tym samym Bruno Mars wyprzedził Justina Timberlake'a z płytą "The 20/20 Experience" (3,8 mln, sprawdź recenzję) i Daft Punk z "Random Access Memories" (3,1 mln, recenzja).

To nie są imponujące wyniki. W istocie jeszcze nigdy najpopularniejsze płyty nie osiągały tak niskich rezultatów. Przypomnijmy, że dwa poprzednie roczne zestawienia wygrywała Adele z longplayem "21" (15,3 mln w 2011 roku i 9,2 mln w 2012 r.).

Co ciekawe, płyta Adele znalazła się na liście również i w tym roku, zajmując 18. lokatę.

Łącznie album "21" rozszedł się już w ponad 26 mln egzemplarzy i jest najpopularniejszą płytą XXI wieku.

Wygląda na to, że tylko kolejny album Adele może jeszcze podźwignąć malejącą globalnie sprzedaż płyt.

-----

Zobacz pierwszą dziesiątkę najlepiej sprzedających się płyt na świecie w 2013 roku:

1. Bruno Mars - "Unorthodox Jukebox" (4,0 mln)
2. Justin Timberlake - "The 20/20 Experience" (3,8 mln)
3. Daft Punk - "Random Access Memories" (3,1 mln)
4. Eminem - "The Marshall Mathers LP 2" (2,9 mln)
5. Pink - "The Truth About Love" (2,9 mln)
6. One Direction - "Midnight Memories" (2,5 mln)
7. Mumford & Sons - "Babel" (2,4 mln)
8. One Direction - "Take Me Home" (2,4 mln)
9. Imagine Dragons - "Night Visions" (2,3 mln)
10. Michael Bublé - "To Be Loved" (2,3 mln).

-----

Najpopularniejszą piosenką 2013 roku na świecie został przebój "Blurred Lines" Robina Thicke. 2. miejsce zajął hit "Get Lucky" Daft Punk, a na 3. pozycji figuruje duet Macklemore & Ryan Lewis z utworem "Thrift Shop".

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas