Reklama

Trójka z najniższym wynikiem w historii. "Zmowa rynkowa"

Pojawiły się nowe badania odnośnie słuchalności polskich stacji radiowych. Jak podają Wirtualne Media, radiowa Trójka odnotowała najgorszy wynik w historii - wynik spadł do zaledwie 1,6 proc. Sytuację skomentowały osoby związane z Prawem i Sprawiedliwością.

Pojawiły się nowe badania odnośnie słuchalności polskich stacji radiowych. Jak podają Wirtualne Media, radiowa Trójka odnotowała najgorszy wynik w historii - wynik spadł do zaledwie 1,6 proc. Sytuację skomentowały osoby związane z Prawem i Sprawiedliwością.
Rolę prezesa Polskiego Radia pełni Agnieszka Kamińska /Jan Bielecki /East News

Afera wokół Programu III Polskiego Radia wybuchła w maju 2020 roku, kiedy z Listy Przebojów została zdjęta piosenka Kazika "Twój ból jest lepszy niż mój"

Ówczesny dyrektor Tomasz Kowalczewski zarzucił prowadzącemu Listę Markowi Niedźwieckiemu złamanie regulaminu i zafałszowanie wyników głosowania. W wyniku afery z radia odeszło wtedy kilkanaście osób, które były związane ze stacją od kilkudziesięciu lat. Więcej o całej sytuacji można przeczytać TUTAJ

Pojawiły się nowe wyniki badania Radio Track Kantar Polska za okres od września do listopada 2021. Liderem jest RMF FM, na podium znalazły się też Radio Zet i sieć Eska. Trójka natomiast odnotowała najgorszy wynik w historii - udział rozgłośni wyniósł zaledwie 1,6 proc., co oznacza, że spadła z miejsca 9. na 12. 

Reklama

Wyniki badań skomentowała związana z PiS-em członkini Rady Mediów Narodowych, Joanna Lichocka. "Są podstawy do tego, by podejrzewać zmowę rynkową" - stwierdziła i zapowiedziała, że złoży wniosek do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o kontrolę badania. Powodem podejrzeń jest to, że udziałowcami komitetu Radio Track są prywatni nadawcy: Grupa RMF, Grupa Radiowa Agory, Eurozet i Grupa Radiowa Time.

"Nie są znane ani szczegóły umowy pomiędzy tymi spółkami, ani jej założenia, warunki współpracy czy metody działania. Porozumienie jest tajemnicą tych przedsiębiorstw" - dodała.

Do sytuacji odniosła się też prezes Polskiego Radia, Agnieszka Kamińska. "Temat ważny nie tylko dla rynku radiowego, ale i reklamowego w Polsce. Pełna transparentność i uczciwość badań w tym zakresie jest kluczowa" - napisała.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polskie Radio
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama