Śmierć Amy Winehouse i wielka wpadka Microsoftu

Kilka godzin po śmierci brytyjskiej wokalistki Amy Winehouse Microsoft zachęcał fanów do kupowania albumu piosenkarki za pośrednictwem ich serwisu. Nachalna próba zbicia kapitału na tragedii wywołała oburzenie internautów.

Amy Winehouse zmarła w wieku 27 lat - fot. Carlos Alvarez
Amy Winehouse zmarła w wieku 27 lat - fot. Carlos AlvarezGetty Images/Flash Press Media

"Upamiętnijcie Amy Winehouse, ściągając przełomowy album 'Back To Black' z serwisu Zune" - taki wpis pojawił się na oficjalnym profilu Xboxa na Twitterze. Xbox, podobnie jak Zune, należy do Microsoftu.

Użytkownicy Twittera zaczęli bombardować Microsoft skargami, określając ten wpis jako "bezdennie głupi" i "podły".

Przedstawiciele Microsoftu przeprosili za tę "akcję" i przekonywali, że nie mieli zamiaru zarobić na śmierci gwiazdy.

"Przepraszamy wszystkich, którzy uznali wpis na temat Amy Winehouse za motywowany komercyjnie. Zapewniamy, że tak nie było. Wraz z odejściem Amy świat stracił wielki talent. Łączymy się w bólu z rodziną i przyjaciółmi w tym bardzo smutnym czasie" - oświadczyła firma z Redmond.

Po śmierci Amy Winehouse w sobotę, 23 lipca, sprzedaż albumu "Back To Black" wzrosła w ostatnich dniach 37-krotnie w samej Wielkiej Brytanii.

Czytaj także:

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas