Luis Fonsi: Sześć miliardów wyświetleń "Despacito" na Youtube
To już oficjalne - największy przebój 2017 roku, czyli "Despacito" Luisa Fonsiego i Daddy Yankee'ego, przebił na Youtube barierę sześciu miliardów wyświetleń.
Utwór Luisa Fonsiego "Despacito" (z gościnnym udziałem Daddy Yankee'ego) ukazał się w sieci 12 stycznia 2017 r. i szybko zaczął bić kolejne rekordy, stając się największym przebojem ub. r.
Teledysk w błyskawicznym tempie stał się najczęściej oglądanym materiałem wideo na Youtube, a także przebił barierę trzech miliardów wyświetleń (aby to osiągnąć potrzebował do tego 204 dni). W październiku 2017 r. pękła kolejna bariera. Tym razem "Despacito" dobiło do czterech miliardów wyświetleń (zrobiło to w zaledwie dziewięć miesięcy).
Na początku kwietnia 2018 roku hit pobił kolejny rekord - zdobył pięć miliardów wyświetleń w serwisie.
"Despacito" pokonało magiczną barierę 6 miliardów wyświetleń 24 lutego - potwierdzili przedstawiciele YouTube.
Firma zdradziła, że w szczytowym okresie popularności wideo zanotowało 25,7 mln wyświetleń w ciągu jednego dnia. Obecnie klip Luisa Fonsi notuje średnio 2,8 mln wyświetleń dziennie.
"'Despacito' pokonało wszystkie bariery językowe, a ja dzięki temu poznałem cały świat i to jest świetne" - mówił pochodzący z Portoryko wokalista w rozmowie z "Dzień dobry Wakacje".
"Nigdy nie przypuszczaliśmy, że stanie się takim zjawiskiem. Są różne rodzaje hitów, ale ten pobił wszelkie rekordy" - opowiadał Fonsi Associated Press.
Przebój latynoskiego duetu na liście najpopularniejszych materiałów na Youtube wyprzedza klip Eda Sheerana "Shape of You" (4,1 miliarda wyświetleń) oraz teledysk Charliego Putha i Wiza Khalify do utworu "See You Again" (4,02 miliarda wyświetleń), który został nagrany na potrzeby filmu "Szybcy i wściekli 7".