"Discopoland": Telewizja Polska przegrała z konkurencją

Muzyczno-dokumentalny cykl "Discopoland” oglądało średnio 520 tys. osób. TVP2 w czasie emisji programu wypadła najsłabiej w rynku telewizyjnym wśród tzw. "wielkiej czwórki". Wpływy z reklam wyniosły 2,39 mln zł.

Program "Discopoland" zapowiadał się na hit TVP. Wyniki pokazały coś innego
Program "Discopoland" zapowiadał się na hit TVP. Wyniki pokazały coś innegoTricolorsEast News

Program "Discopoland" na antenie Dwójki oglądać można było w soboty o godz. 21.50, w okresie od 22 kwietnia do 17 czerwca bieżącego roku. Średnia oglądalność wyniosła 520 tys. widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 4,17 proc. w grupie 4+, 4,42 proc. w 16-49 i 4,53 proc. w 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez serwis Wirtualnemedia.pl.

TVP2 w paśmie nadawania "Discopolandu" zajęła ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. "wielkiej czwórki". Liderem w tym czasie był Polsat, emitujący wówczas gł. filmy fabularnych i show "Twoja twarz brzmi znajomo", co przełożyło się na 16,72 proc. udziału. Druga była TVP1 (gł. filmy; 12,70 proc. udziału), a trzeci - TVN (pasmo filmowe; 11,65 proc.). Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Dwójka zajęła miejsce czwarte.

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków audycji wyniosły 2,39 mln zł.

"Discopoland" to muzyczno-dokumentalna seria, opowiadająca o fenomenie muzyki disco polo, jej odbiorcach, twórcach i o tym, co sprawia, że gatunek ten cieszy się w Polsce nieustającą popularnością.

"Polski hejt i pewnego rodzaju wykluczenie dla disco polo jest czymś niespotykanym w Europie. Każdy kraj europejski ma swoje disco polo, a Polacy dystansują się wobec tego gatunku. Dlatego, aby uszanować te wątpliwości mamy w tym sezonie 'Discopoland'. To rodzaj reportażu uczestniczącego, towarzyszącego wykonawcom. Zanurzenie w subkulturze, bez drwiny i na poważnie" - tłumaczył jeszcze przed premierą programu Jacek Kurski.

Pierwotnie cykl miał być pokazywany w niedziele o 22.15, ale telewizyjna Dwójka w ostatniej chwili zdecydowała o zamianie pory emisji "Discopolandu" z innym nowym programem "Głodne kawałki". Biuro prasowe Telewizji Polskiej na razie nie podaje informacji dotyczących kontynuacji programu.

***Zobacz materiały o podobnej tematyce***

Wirtualnemedia.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas