Amerykańska Azjatka Numerem Jeden
Pierwsze miejsce w zestawieniu najlepiej sprzedawanych płyt na świecie, za okres od 22 do 28 stycznia br., zdobyła pochodząca z japońsko-koreańskiej rodziny 23-letnia Amerykanka Yuna Ito, której debiutancki album "Heart" właśnie zapewnił jej w Japonii status nowej gwiazdy pop. Stało się tak dzięki sprzedaży w premierowym tygodniu na tamtejszym rynku aż 224 tys. egzemplarzy płyty.
Nowości debiutują też na pozostałych pozycjach podium. 2. lokatę objęła płyta niezależnej rockowej formacji The Shins "Wincing The Night Away", sprzedana w ilości 138 tys. sztuk, a 3. wydany jedynie w Stanach Zjednoczonych album grupy r&b Pretty Ricky "Late Night Special", który rozszedł się tam w nakładzie 132 tys. kopii.
Na 4. zatrzymała się Nelly Furtado z płytą "Loose" (114 tys.).
Na miejscu 5. debiutuje dwupłytowa kolekcja największych przebojów japońskiej gwiazdy pop Shikao Sugy "All Singles Best". Ten podsumowujący dziesięć lat jego kariery zestaw nabyło 109 tys. Japończyków.
Nowość z pozycji 6. to kolejna w Top 10 niezależna kapela rockowa, czyli The View pochodząca ze Szkocji. Ich debiutancki album "Hats Off To The Buskers" ukazał się dotychczas tylko na Wyspach Brytyjskich i został tam zakupiony przez 105 tys. osób.
Niemal tylu samych chętnych znalazło się na zbiór hitów zespołu U2 "18 Singles" (105 tys.), który spada z miejsca 2. na 7.
Niżej niż przed tygodniem notowani są również Justin Timberlake z płytą "FutureSex/LoveSounds" (100 tys.) spadający z 5. na 8. oraz grupa The Beatles z collagem hitów "Love" (96 tys.) przesuwająca się z 3. na 9.
Dziesiątkę zamyka następny premierowy album, "The Good, The Bad & The Queen" brytyjskiej alternatywnej formacji o tej samej nazwie, która jest nowym projektem Damona Albarna, wokalisty zespołów Blur, a później Gorillaz.
W skład zespołu wchodzą jeszcze członkowie kapel The Clash, The Verve i Africa '70, a ich wspólny debiutancki album, który początkowo miał być solowym albumem Albarna, trafił do 85 tys. fanów z Europy i Ameryki Pn.
Płytę "The Good, The Bad & The Queen", nad którą patronat medialny objął portal INTERIA.PL, możecie wygrać tutaj!