McCartney: A co z resztą?

Były Beatles Paul McCartney może mieć słabsze wyniki sprzedaży nowego albumu na brytyjskiej liście bestsellerów, niż na to zasługuje. A wszystko przez przepisy.

Paul McCartney: Sprzedaż płyt w kawiarniach nieważna? - fot. Jo Hale
Paul McCartney: Sprzedaż płyt w kawiarniach nieważna? - fot. Jo HaleGetty Images/Flash Press Media

Część sprzedanych w Wielkiej Brytanii egzemplarzy najnowszego albumu artysty "Memory Almost Full" nie zostanie uwzględniona w oficjalnej brytyjskiej liście bestsellerów.

McCartney wydał swoją nową płytę w wytwórni Hear Music, należącej do sieci kawiarni Starbucks, w których także będzie sprzedawana.

Chociaż album będzie dostępny aż w 533 lokalach Starbucks na terenie Wielkiej Brytanii, dane z jego sprzedaży nie będą liczone przez firmę Official UK Chart Company.

Wszystko to dlatego, że sieć kawiarni nie jest w zarejestrowana w organizacji.

BBC podało jednak informację, że mimo to Starbucks nie ma obecnie planów dostarczania danych o sprzedaży do oficjalnej listy bestsellerów.

Oznacza to, że wynik McCartney'a uzyskany w najbliższym notowaniu angielskiej listy bestsellerów płytowych, będzie opierał się wyłącznie na danych ze sklepów detalicznych i cyfrowych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas