Musical pokonał hip hop
Pomimo 40-procentowego spadku sprzedaży do 367 tys. sztuk, ścieżka dźwiękowa do filmu "High School Musical 2" z wytwórni Disney'a wciąż jest najlepiej sprzedawaną płytą na rynku amerykańskim.
Na 2. pozycji amerykańskiego zestawienia bestsellerów płytowych debiutuje raper Talib Kweli ze swoim pierwszym albumem w "Top 10", zatytułowanym "Ear Drum". Dla osiągnięcia tego wyniku wystarczyło zaledwie 60 tys. sprzedanych egzemplarzy.
Na podium utrzymała się spadająca z 2. na 3. Miley Cyrus z dwupłytowym wydawnictwem "Hannah Montana 2/Meet Miley Cyrus", który odnotowała 30-procentowy spadek sprzedaży, znajdując 58 tys. nabywców.
Miejscami 4. i 5. zamieniają się awansująca ścieżka dźwiękowa do filmu "Hairspray" oraz spadająca kompilacja przebojów roku "NOW 25! That's What I Call Music".
Fergie konsekwentnie idzie w górę, tym razem z 7. na 6., z albumem "The Dutchess".
Na pozycję 7. wchodzi "One Man Band Man", debiutancki album uznanego producenta znanego jako Swizz Beatz. Jest on odpowiedzialny za hity takich artystów jak Beyonce, czy Jay-Z.
W tygodniu bardzo niskiej sprzedaży płyt kolejny wykonawca osiągnął swoją rekordową pozycję. Otóż na miejscu 8. debiutuje płyta "An Ocean Between Us" rockowej formacji As I Lay Dying.
Sprzedawany już drugi rok bestseller grupy Nickelback "All The Right Reasons" wraca do pierwszej dziesiątki, po skoku z 13. na 9.
Natomiast z pozycji 6. na 10. przesuwa się duet UGK z albumem "Underground Kingz".
Na liście popularności piosenek "Hot 100" do 1. miejsca dotarła w końcu Fergie z hitem "Big Girls Don't Cry" (z pozycji 2.). Tuż za nią z 6. na 2. awansuje Soulja Boy z "Crank That (Soulja Boy)", a z 5. na 3. Kanye West z singlem "Stronger", który z kolei objął szczyt zestawienia cyfrowej sprzedaży singli "Hot Digital Songs".