Musical pokonał hip hop

Pomimo 40-procentowego spadku sprzedaży do 367 tys. sztuk, ścieżka dźwiękowa do filmu "High School Musical 2" z wytwórni Disney'a wciąż jest najlepiej sprzedawaną płytą na rynku amerykańskim.

Okładka ścieżki dźwiękowej "High School Musical 2"
Okładka ścieżki dźwiękowej "High School Musical 2" 

Na 2. pozycji amerykańskiego zestawienia bestsellerów płytowych debiutuje raper Talib Kweli ze swoim pierwszym albumem w "Top 10", zatytułowanym "Ear Drum". Dla osiągnięcia tego wyniku wystarczyło zaledwie 60 tys. sprzedanych egzemplarzy.

Na podium utrzymała się spadająca z 2. na 3. Miley Cyrus z dwupłytowym wydawnictwem "Hannah Montana 2/Meet Miley Cyrus", który odnotowała 30-procentowy spadek sprzedaży, znajdując 58 tys. nabywców.

Miejscami 4. i 5. zamieniają się awansująca ścieżka dźwiękowa do filmu "Hairspray" oraz spadająca kompilacja przebojów roku "NOW 25! That's What I Call Music".

Fergie konsekwentnie idzie w górę, tym razem z 7. na 6., z albumem "The Dutchess".

Na pozycję 7. wchodzi "One Man Band Man", debiutancki album uznanego producenta znanego jako Swizz Beatz. Jest on odpowiedzialny za hity takich artystów jak Beyonce, czy Jay-Z.

W tygodniu bardzo niskiej sprzedaży płyt kolejny wykonawca osiągnął swoją rekordową pozycję. Otóż na miejscu 8. debiutuje płyta "An Ocean Between Us" rockowej formacji As I Lay Dying.

Sprzedawany już drugi rok bestseller grupy Nickelback "All The Right Reasons" wraca do pierwszej dziesiątki, po skoku z 13. na 9.

Natomiast z pozycji 6. na 10. przesuwa się duet UGK z albumem "Underground Kingz".

Na liście popularności piosenek "Hot 100" do 1. miejsca dotarła w końcu Fergie z hitem "Big Girls Don't Cry" (z pozycji 2.). Tuż za nią z 6. na 2. awansuje Soulja Boy z "Crank That (Soulja Boy)", a z 5. na 3. Kanye West z singlem "Stronger", który z kolei objął szczyt zestawienia cyfrowej sprzedaży singli "Hot Digital Songs".

Billboard
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas