Max Martin wyprodukował największe przeboje. Równo dziesięć lat temu odebrał prestiżową statuetkę Grammy

Oprac.: Bartłomiej Warowny
Dokładnie 10 lat temu, 8 lutego 2015 roku, Max Martin zdobył Grammy w kategorii "Producent Roku, Muzyka Nieklasyczna" podczas 57. gali rozdania nagród Grammy w Staples Center w Los Angeles. Aż trudno uwierzyć, że ta statuetka była pierwszą wygraną artysty, który stoi za hitami takich gwiazd jak Ariana Grande, Taylor Swift, Britney Spears, Katy Perry czy Justin Timberlake. Producent teraz wrócił pamięcią do uroczystej chwili.

Max Martin wie, w jaki sposób zbudować popowy przebój. Spod jego ręki wyszło wiele hitów, które znamy po dziś dzień, a szwedzki producent i kompozytor nie przestaje tworzyć. W trakcie swojej kariery wyprodukował największe przeboje takim wykonawcom jak Ariana Grande, Shakira, Britney Spears czy Taylor Swift. Rok jego świetności przypisuje się okresowi, w którym muzyka popularna miała się najlepiej pod względem notowań. Mowa tu o 2014 roku, który obfitował w masę niezapomnianych produkcji.
Max Martin dzieli się przepisem na sukces. Producent wie, jak zrobić przebój
Max Martin to pochodzący ze Szwecji producent, kompozytor i autor tekstów. W trakcie swojej kariery pomagał stworzyć największe przeboje takim wykonawcom jak Britney Spears, Taylor Swift, Pitbull, Ariana Grande, Katy Perry, Justin Timberlake, Kelly Clarkson i Adele. To właśnie on stworzył takie hity jak "Blank Space", "Break Free", "Wild Wild Love", "Style", "First Love", "Dirty Love", "Love Me Harder", "Dare (La La La)", "Rewind" czy "Bang Bang", czyli niezapomniany przebój Ariany Grande, Jessie J i Nicki Minaj.
"Jeśli słuchasz refrenu w piosence pierwszy, drugi i trzeci raz, orientujesz się, że nie jest nigdy taki sam. To ta sama melodia, ale w numerze zmienia się energia. Chodzi o to, aby utrzymać słuchacza w ciągłej koncentracji" - mówił Max Martin w wywiadzie dla "DiWeekend".
"Uważam, że wielkie przeboje każdy musi czuć swoim sercem. Możesz usłyszeć piosenkę, która jest technicznie świetna i wszystko jest w niej dopracowane, ale jeżeli piosenka ma być odczuwana, potrzebujesz czegoś innego. Niezwykle ważne jest, abyś zapamiętał utwór w ciągu kilku pierwszych sekund. Coś wtedy cię przyciąga i masz ochotę przesłuchać ją jeszcze raz. To fundamentalna kwestia" - zdradził producent, przyznając tym samym, że większą szansę na sukces mają utwory, w których melodia z refrenu jest podobna do tej w trakcie zwrotek. Dodał również, że za każdym razem refren musi być zmieniony, chociaż w najmniejszym stopniu.
Zobacz również:
- Wiktor Dyduła i Kasia Sienkiewicz (Kwiat Jabłoni) w miłosnym duecie. "Nie mówię tak, nie mówię nie"
- 62. KFPP w Opolu ogłasza nabór. To ogromna szansa dla młodych artystów!
- David Kushner "20 Years From Now": Czy ta miłość jest warta ocalenia? [RECENZJA]
- Interaktywny koncert z udziałem Dody. Dołącza do znanych muzyków