Reklama

"Gangnam Style" wyskakuje z lodówki

"Oppa Gangnam style" być może już wkrótce gościem naszej kuchni. Podbijający internet z zawrotną prędkością południowokoreański wokalista Psy został właśnie twarzą nowej serii lodówek pewnej znanej koreańskiej marki.

Czy popularny, K-popowy hit internetu jest w stanie sprzedać lodówkę? Koreański producent sprzętu elektronicznego wierzy, że tak i angażuje twórcę światowego fenomenu muzycznego Psy do roli ambasadora marki dla nowej linii lodówek.

Reklama

Psy ma na swoim koncie już sześć wydanych albumów, jednak dopiero za sprawą przeboju "Gangnam Style" zdobył światową popularność. Jego premiera w sieci odbyła się 15 lipca, ale za pośrednictwem serwisów udostępniających pliki wideo, utwór "Gangnam Style" podbił internet w niecałe dwa miesiące. W tej chwili oglądalność klipu dochodzi do imponującej liczby 150 mln odtworzeń!

Zatrudnienie znanej twarzy to nic nowego w świecie koreańskiej gospodarki. Miejscowe marki niejednokrotnie korzystały z dorobku popkulturowego K-Popu, jednak w wypadku Psy nie tylko popularność utworu może stanowić argument za wykorzystaniem go w kampanii marketingowej.

W kolorowym, przerysowanym świecie teledysku do "Gangnam Style", badacze kultury upatrują bowiem pewną subtelną satyrę. Dzielnica Seulu - Gangnam i przedstawieni w teledysku jej mieszkańcy, ma w sposób ironiczny ilustrować konsumpcyjną kulturę koreańskiego społeczeństwa.

Zobacz teledysk "Gangnam Style":


Sprawdź tekst "Gangnam Style" w serwisie Teksciory.pl!

Magazyn "Time" tłumaczy, dlaczego ich zdaniem, wizerunek Psy wykorzystany w celach marketingowych przez koreańską markę to dobre posunięcie:

"Porozumienie to stanowi wspaniałą ironię. Przesadzona liryka utworu, wygłupy w teledysku ilustrują w sposób satyryczny współczesne społeczeństwo koreańskie oparte na konsumpcji, jednak jest to bardzo subtelne. Psy jest członkiem YG Entertainment, jednej z trzech kluczowych agencji rozrywki w Korei Południowej. Firma kreuje te same pop-kulturowe wzorce, które są w "Gangnam Style" prześmiewane. Psy dostarcza kulturze produkt zawierający w sobie wszystkie najistotniejsze cechy K-Popu. Wyśmiewa świat, w którym żyje oraz siebie samego, jednocześnie celebrując konsumpcję i wzorce koreańskiej pop-kultury. Taniec w stylu Gangnam w otoczeniu wymyślnego sprzętu kuchennego klasy to niejako naturalne przedłużenie teledysku".

Czas pokaże czy wizerunek koreańskiej gwiazdy podniesie sprzedaż producentowi lodówek. Pewne jest natomiast, że zyska na tym sam artysta. Wokalista podpisał niedawno kontrakt z międzynarodową wytwórnią Island Records, wydającą takie gwiazdy jak Justin Bieber czy Mariah Carey. Wszystko wskazuje więc na to, że jego kariera nie trafi do zamrażarki.

Czytaj także:

"Gangnam Style": O co w tym chodzi?

PAP/INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: "Psy" | piosenka | teledyski | hit internetu | lodówka | reklama | kontrakt | gangnam style

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje