Nastolatka z Japonii przed światowymi gwiazdami
Między 30 października a 5 listopada br. na objęcie prowadzenia na liście ogólnoświatowej sprzedaży płyt zasłużył sobie album "First Message" 18-letniej, debiutującej gwiazdy japońskiego popu Ayaki. Trafił on do 351 tys. Japończyków, pozostawiając w tyle światowe gwiazdy i debiutując od razu na 1. miejscu tego zestawienia.
Druga nowość, także lokalna, bo dostępna jedynie w Ameryce Północnej, uplasowała się na pozycji 2.
To już drugie w tym roku wydawnictwo Barry'ego Manilowa z coverami popowych standardów, tym razem z lat sześćdziesiątych, "The Greatest Songs Of The Sixties". Tytuł ten rozszedł się w ilości 206 tys. kopii.
Tylko tysiąc egzemplarzy dzieli następne dwie płyty, czyli "Rudebox" Robbiego Williamsa (204 tys.) spadającą z 2. na 3. oraz ścieżkę dźwiękową do serialu "Hannah Montana" (203 tys.) pozostającą na 4.
Przypominamy, że nowy album Robbiego Williamsa możecie wygrać w konkursie portalu INTERIA.PL.
A niemal identyczny nakład, bo około 196 tys. sztuk, osiągnęły albumy "The Black Parade" formacji My Chemical Romance spadający z samego wierzchołka na miejsce 5. i to pomimo kolejnej, australijskiej premiery oraz "The Open Door" zespołu Evanescence znajdujący się bez zmian na pozycji 6.
Miejscami 7. i 8. zamieniają się awansujący po północnoamerykańskiej premierze Meat Loaf z płytą "Bat Out Of Hell 3: The Monster Is Loose" (189 tys.) oraz idący w dół Justin Timberlake z "FutureSex/Love Sounds" (182 tys.).
9. lokatę obejmuje ostatnia premiera w Top 10, wspólny album raperów Birdmana i Lil Wayne'a "Like Father, Like Son" zakupiony w samej Ameryce Pn. przez 177 tys. osób.
Tymczasem z końca podium na koniec dziesiątki spada John Legend z płytą "Once Again" (174 tys.).