G-Eazy również zrywa współpracę z H&M po skandalu
Raper G-Eazy to kolejny po The Weeknd gwiazdor, który postanowił zerwać współpracę z H&M po tym, jak firma opublikowała zdjęcie czarnoskórego chłopca w bluzie z napisem "Najfajniejsza małpa w dżungli".
Firma odzieżowa wywołała spory skandal. Na jej stronie internetowej pojawiło się zdjęcie czarnoskórego chłopca w bluzie, na której widniał napis "Najfajniejsza małpa w dżungli". Po burzy w sieci ze strony zniknęła fotografia (zastąpiło ją zdjęcie samej bluzy), a rzeczniczka H&M przeprosiła za zaistniałą sytuację.
"Szczerze przepraszamy za obrażenie ludzi zdjęciem z bluzą. Wierzymy w różnorodność i integrację w każdym aspekcie tego, co robimy i będziemy obecnie rewidować wszystkie nasze polityki wewnętrzne, aby uniknąć podobnych problemów" - czytamy w pierwszym komunikacie firmy po zdarzeniu. Rzecznik H&M wystosował kolejne oświadczenie, w którym zapowiedziano, że marka poprawi swoje wewnętrzne standardy, aby już nigdy nie doszło do tak rażącego błędu. Poinformowano również o wycofaniu produktu ze sprzedaży.
Krótko po skandalu współpracę z H&M zerwał The Weeknd.
"Wstałem rano zszokowany i z poczuciem zażenowania z powodu tego zdjęcia. Jestem głęboko urażony i nie będę już więcej pracował z H&M" - napisał wokalista.
Teraz na taką samą decyzję zdecydował się amerykański raper G-Eazy.
"Przez ostatnie miesiące byłem podekscytowany wypuszczeniem swojej kolekcji i współpracą z H&M. Niestety po tym, co zobaczyłem wczoraj, moja radość błyskawicznie wyparowała. Zdecydowałem, że nasza współpraca dobiegła końca" - napisał na Instagramie, publikując przerobione zdjęcia chłopca z napisem "Najfajniejszy król na świecie".
Pierwsza linia odzieżowa G-Eazy’ego, stworzona we współpracy z H&M, miała ukazać się w marcu 2018 roku.