Broni reklamy ze zmarłym ojcem

Syn Johna Lennona, Sean, nie widzi nic niestosownego w wykorzystaniu filmowego wywiadu z tragicznie zmarłym Beatlesem w reklamie samochodu marki Citroen.

John Lennon w reklamie
John Lennon w reklamie 

Tego dnia odszedł John Lennon...

8 grudnia 1980 roku przed swoim domem Dakota House w Nowym Jorku zginął John Lennon. Beatlesa zastrzelił szalony fan Mark Chapman.

Dakota Building - tu zginął John Lennon - fot. Evan AgostiniGetty Images/Flash Press Media
Fani opłakują zmarłego idola - fot. Waring Abbott / Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
Z Yoko Ono na okładce płyty "Double Fantasy", 1980 r. - fot. Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
W Nowym Jorku z Yoko Ono, 1979 r. - fot. Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
1974 r. - fot. Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
1971 r. - fot. Tom Copi / Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
Z Yoko Ono, 1969 r. - fot. Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
1968 r. - fot. Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
W filmie "Jak wygrałem wojnę" (1967 r.) - fot. Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
1966 r. - fot. Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
1965 r. - fot. Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
1964 r. - fot. Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
1964 r. - fot. Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media
1963 r. - fot. Michael Ochs ArchivesGetty Images/Flash Press Media

Telewizyjna reklamówka Citroena DS3 z Johnem Lennonem wzbudziła mieszane uczucia w Wielkiej Brytanii. Niektórzy oskarżyli Yoko Ono, wdowę po artyście, o wykorzystanie wizerunku nieżyjącego męża dla zarobienia pieniędzy.

Krytykom spotu reklamowego stawił czoła Sean Lennon, syn Johna i Yoko. Potomek Beatlesa twierdzi, że dzięki reklamie osoba Lennona nie zostanie zapomniana przez Brytyjczyków.

"Ona nie zrobiła tego dla pieniędzy. Mama chce, by tata pozostał w świadomości społeczeństwa" - Sean Lennon przekonywał za pośrednictwem serwisu Twitter.

"Nie ma już nowych płyt, a dzięki reklamie młodzi ludzie będą mieli okazję go poznać" - tłumaczy syn artysty.

Sean Lennon zaapelował również do fanów The Beatles, by ci zaakceptowali reklamę z Johnem:

"Nie stało się to dla pieniędzy. Coraz trudniej jest znaleźć sposób, by tata był obecny w nowoczesnym świecie. Telewizja to wciąż najefektywniejsze medium" - stwierdził.

Zobacz spot reklamowy Citroena z Johnem Lennonem:

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas