Reklama

To jest sposób na piractwo internetowe?

Dwie duże wytwórnie płytowe ogłosiły nową politykę dotyczącą sprzedaży singli cyfrowych. Nowe piosenki będą dostępne dla fanów już w dniu ich premiery w rozgłośniach radiowych.

Koncerny Universal i Sony zdecydowały, że piosenki trafią do sprzedaży w internecie z chwilą zaprezentowania ich w rozgłośniach radiowych. To zwrot w dotychczasowej polityce sprzedażowej.

Wcześniej utwór trafiał do dystrybucji w kilka tygodni po prezentacji w radiu. W ten sposób wytwórnie chciały nakręcić popyt na nowe single i w konsekwencji całe albumy. Taktyka nie przyniosła skutku, ponieważ fani chcieli mieć usłyszany w radiu przebój od zaraz i ściągali nielegalne kopie utworów z internetu. Teraz sytuacja ma się zmienić.

Reklama

"Dla wielu młodszych fanów i konsumentów słowo 'czekać' przestało być częścią słownika. Usłyszą coś, chcą tego natychmiast i szukają utworu w internecie. Chcemy wyjść naprzeciw ich apetytom i zaspokajać je legalnie" - oświadczył David Joseph z brytyjskiej filii Universal Music.

"Żyjemy w epoce natychmiastowości. Poprzednie zasady stały się nieaktualne" - dodał Ged Doherty z Sony Music.

Przykładem sukcesu nowej polityki sprzedażowej była premiera singla debiutującej wokalistki Jessie J. Utwór piosenkarki zatytułowany "Do It Like A Dude" trafił do cyfrowej sprzedaży w tym samym dniu, w którym miał swoją premierę radiową. Ostatecznie singel trafił na 2. miejsce listy brytyjskich przebojów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy