Sieć supermarketów wchodzi w muzyczny show-biznes
Dwa miliony funtów dostanie Peter Gabriel za sprzedaż swoich udziałów w internetowym serwisie We7. Kupcem jest... sieć supermarketów Tesco.
Tesco wyłożyło łącznie aż 10,8 mln funtów za 91 proc. udziałów w We7.
Założona w 2007 roku przez Petera Garbiela i Steve'a Purdhama strona umożliwia słuchanie muzyki na komputerach i urządzeniach mobilnych. Serwis ma aż 11 milionów utworów w swojej bazie.
"Klienci i technologie razem zmieniają sposób słuchania muzyki" - oświadczył Mark George, dyrektor technologii cyfrowych w Tesco.
"Decyzja o kupnie We7 pozwoli nam zaoferować większy wybór coraz większej liczbie odbiorców, którzy chcą mieć dostęp do muzyki natychmiast, na każdym urządzenie, o każdej porze i w każdym miejscu" - dodał.
Czyżby inni gracze chcieli przejąć interes zdominowany przez cztery wielkie wytwórnie płytowe (Universal, Sony, EMI, Warner)?
Czytaj także: