Uczeń nie pokonał mistrza

Usher wskoczył z nowym albumem na szczyt amerykańskiej listy bestsellerów płytowych, spychając swojego podopiecznego i fana - Justina Biebera - na miejsce 2.

Usher w szponach tancerek - fot. Bryan Bedder
Usher w szponach tancerek - fot. Bryan BedderGetty Images/Flash Press Media

"Raymond v. Raymond" to szósty studyjny longplay w dorobku 31-letniego wokalisty r'n'b. Płyta odnotowała tygodniową sprzedaż na poziomie 329 tys. egzemplarzy. To trzeci album Ushera, który dotarł na szczyt listy "Billboardu".

Produkcją "Raymond v. Raymond" zajął się sam wokalista, któremu pomagali m.in. Jermaine Dupri, The Runners czy Tricky Stewart. Singlami promującymi to wydawnictwo wybrano "Hey Daddy (Daddy's Home)", "Lil Freak" oraz "OMG", w którym gościnnie występuje Will.i.am.

Zobacz "OMG" w wersji live:

2. miejsce amerykańskiej listy to wspomniany już Justin Bieber z albumem "My World 2.0" (291 tys.), będącym kontynuacją EP-ki "My World". To właśnie Usher wypromował 16-letniego Kanadyjczyka i namaścił go na swojego następcę.

Na 3. pozycji znalazła się 33. edycja przebojowej składanki z serii "Now That's What I Call Music!" (123 tys.). Wśród 21 piosenek kompilacji możemy usłyszeć m.in. "Tik Tok" Ke$hy czy "Fireflies" Owl City.

4. miejsce to Erykah Badu z płytą "New Amerykah, Part Two: Return of the Ankh" (110 tys.). Czytaj naszą recenzję tej płyty! Sporo emocji wzbudził teledysk promujący to wydawnictwo (do piosenki "Window Seat"), w którym wokalistka pokazuje się nago w miejscu zastrzelenia prezydenta Kennedy'ego.

Countrowe trio Lady Antebelleum znalazło się z płytą "Need You Now" (87 tys.) na miejscu 5. Pozycję niżej figuruje Monica i album "Still Standing" (81 tys.).

Na 7. miejscu nowość - piosenkarz country Alan Jackson z wydawnictwem "Freight Train" (72 tys.). Tuż za Jacksonem znalazł się Justin Bieber i "My World" (63 tys.).

Czołową dziesiątkę zestawienia uzupełniają: Lady GaGa z "The Fame" (49 tys.) oraz Black Eyed Peas z "The E.N.D." (43 tys.).

Łączna, tygodniowa sprzedaż płyt w USA wyniosła 6,84 mln egzemplarzy, co jest wynikiem gorszym o 4% w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku.

Billboard
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas