Michael Bublé wygrywa o włos

Dawno nie było tak zaciętej walki o 1. miejsce w zestawieniu najlepiej sprzedających się płyt w Stanach Zjednoczonych.

Michael Bublé na okładce albumu "Christmas"
Michael Bublé na okładce albumu "Christmas" 

Kanadyjczyk Michael Bublé ze swoim świątecznym albumem minimalnie pokonał rodaków z zespołu Nickelback. Obie płyty - zarówno "Christmas" jak i "Here And Now" - mają oficjalną sprzedaż na poziomie 227 tys. egzemplarzy.

Jak informuje magazyn "Billboard", o 0,18% lepsze okazało się wydawnictwo Michaela Bublé. To już trzeci numer jeden na amerykańskiej liście w karierze 36-letniego wokalisty.

"Christmas" to piąty studyjny longplay Kanadyjczyka. Wydawnictwo nawiązuje do mini albumu "Let It Snow" z 2003 roku, na którym znalazło się pięć świątecznych utworów w wykonaniu Bublé. Teraz te piosenki zostały nagrane na nowo, na potrzeby "Christmas".

Łącznie album zawiera 15 utworów, w tym premierową kompozycję "Cold December Night". Produkcją płyty zajęli się m.in. David Foster i Bob Rock.

"Here And Now" to z kolei siódmy studyjny album w dorobku zespołu Nickelback. Płyta promowana była singlami "When We Stand Together", "Bottoms Up" i "This Means War".

Na 3. miejscu mamy natomiast Rihannę z wydawnictwem "Talk That Talk" (197 tys.).

"Popowa księżniczka z Barbadosu kusi i prowokuje. Nie słuchać przy rodzicach. Nie przy tych, którzy rozumieją angielski" - czytaj naszą recenzję.

Lider poprzedniego notowania, kolejny Kanadyjczyk - Drake spadł na miejsce 4. z płytą "Take Care" (173 tys.).

5. miejsce zestawienia zajęła Mary J. Blige z longplayem "My Life II: The Journey Continues, Act I" (156 tys.). Podobnie jak w przypadku Rihanny wszystkie dotychczasowe albumy wokalistki lądowały w pierwszej dziesiątce amerykańskiej listy.

Kolejny świąteczny album (i kolejny Kanadyjczyk!) znalazł się na miejscu 6.: to Justin Bieber z "Under the Mistletoe" (142 tys.). Tuż za 17-letnim idolem figuruje Adele i płyta "21", która w USA pokryła się już czterokrotną Platyną.

Czołową dziesiątkę zestawienia uzupełniają: Daughtry z "Break the Spell" (129 tys.), Scotty McCreery z "Clear as Day" (88 tys.) oraz Coldplay z "Mylo Xyloto" (79 tys., czytaj recenzję).

Łączna, tygodniowa sprzedaż płyt w USA wyniosła 9,77 mln egzemplarzy, co jest wynikiem gorszym o 5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2010 roku.

Na liście przebojów "Billboard Hot 100" wciąż króluje Rihanna z singlem "We Found Love". Na 2. miejscu mamy LMFAO z "Sexy and I Know It", a 3. pozycja to Bruno Mars z piosenką "It Will Rain".

Zobacz teledysk do "We Found Love":

Billboard
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas