Wielka Brytania: Rynek singlami stoi

Już 11. tydzień z rzędu brytyjski numer jeden na liście przebojów rozchodzi się w ponad 100 tysiącach egzemplarzy, co nie zdarzyło się od 15 lat. Kryzys? Jaki kryzys!

Wokalistki tworzące Icona Pop zyskały dzięki telewizyjnej reklamie (fot. Christopher Polk)
Wokalistki tworzące Icona Pop zyskały dzięki telewizyjnej reklamie (fot. Christopher Polk)Getty Images/Flash Press Media

Sprzedaż singli powoli staje się kołem zamachowym muzycznego biznesu. Sytuacja jest jednak niezwykle dynamiczna i szybko może się zmienić wraz z ekspansją serwisów streamingowych.

Tymczasem na brytyjskiej liście przebojów mamy zmianę lidera - po czterech tygodniach spędzonych na szczycie na 2. miejsce spadł hit "Blurred Lines" Robina Thicke.

1. miejsce zajął natomiast szwedzki duet taneczny Icona Pop z piosenką "I Love It" (gościnnie Charli XCX). Nagła popularność tej piosenki wynika z faktu wykorzystania jej w reklamie smartfona.

Podium zamyka Will.i.am z "Bang Bang" - utwór znalazł się na ścieżce dźwiękowej filmu "Wielki Gatsby".

Na szczycie brytyjskiej listy bestsellerów płytowych wylądował 22-letni Tom Odell z pierwszym "długograjem" w swojej dyskografii - "Long Way Down". Talent młodego wokalisty odkryła Lily Allen, która podpisała z nim kontrakt płytowy.

Na 2. miejscu zestawienia najlepiej sprzedających się albumów na Wyspach mamy Roda Stewarta z longplayem "Time", a 3. pozycja to Passenger z płytą "All The Little Lights".

Zobacz teledysk "I Love It", aktualny brytyjski numer jeden:

BBC Radio 1
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas