Fagata szczerze o konflikcie z wytwórnią Young Leosi. "Jak dziewczyny mają się wspierać, skoro są robione takie rzeczy"?
W najnowszym odcinku podcastu "Daily Grind" Fagata, polska raperka i influencerka, opowiedziała o swoich doświadczeniach w polskim rapie, w tym o braku nominacji do Popkillerów, konflikcie z wytwórnią Baila Ella oraz trudnościach związanych z rywalizacją w branży. Mimo przeciwności, artystka zapewnia, że nie zamierza rezygnować z kariery i nadal będzie rozwijać swoją twórczość.

W najnowszym odcinku podcastu "Daily Grind", prowadzonego przez Pat Kustoms, gościła Fagata, polska raperka i influencerka, która poruszyła kilka ważnych tematów związanych ze swoją karierą i sytuacją w polskim rapie. W pierwszej części rozmowy artystka odniosła się do braku nominacji do prestiżowej nagrody Popkillerów. Uważa, że brak zaproszenia na galę wynika z uprzedzeń związanych z jej działalnością.
Organizatorzy argumentowali swoją decyzję wyższym “progiem wejścia”, jednak Fagata zauważyła, że nominowane zostały artystki, które mają znacznie mniej słuchaczy. Dodała, że dochody z jej działalności muzycznej stanowią zaledwie 10% całkowitych zarobków, które uzyskuje przede wszystkim dzięki swojej działalności w mediach społecznościowych, wskazując tym samym na znaczną rolę "niebieskiej platformy" w jej karierze. "Uważam się za pełnoprawną raperkę" dodaje.
Konflikt z wytwórnią Young Leosi
Fagata poruszyła także temat kontrowersji związanych z jej współpracą z wytwórnią Baila Ella, która należy do Young Leosi. Raperka opowiedziała o problemach przy realizacji teledysku do utworu “Cała ja”, który miał być reżyserowany przez Karola Znicha. Mimo że wszystkie przygotowania do nagrania były już gotowe, na kilka dni przed planowanym terminem reżyser zrezygnował z projektu. Fagata przekonywała, że powodem tej decyzji była interwencja menedżerki Young Leosi, która rzekomo ostrzegła reżysera, że współpraca z nią może skutkować nieprzyjemnymi konsekwencjami.
"Jak w polskim rapie ma być p***y power, jak dziewczyny mają się wspierać, skoro są takie przykre rzeczy robione?" - mówi w podcaście
Artystka zauważyła, że takie działania mogą sugerować, iż jej obecność w środowisku rapowym jest postrzegana jako zagrożenie, co jest wynikiem rywalizacji, a nie współpracy. Zastanawiała się również, jak w takim kontekście ma funkcjonować idea solidarności wśród kobiet w polskim rapie, skoro dochodzi do sytuacji, w których jedna artystka stara się zablokować rozwój drugiej.
Utwór Fagaty i Young Leosi miał nie ujrzeć światła dziennego
Dodatkowo Fagata ujawniła, że posiada nagrany utwór z Young Leosią, który jednak najprawdopodobniej nigdy nie zostanie opublikowany. W internecie można znaleźć wycieki fragmentów utworu. Zasugerowała, że decyzja o zablokowaniu wydania tego utworu może być związana z obawami menedżmentu Leosi o jej wizerunek, biorąc pod uwagę kontrowersje związane z samą Fagatą. "Nie gryzę się w język" powiedziała Fagata, odpowiadając na zarzuty dotyczące jej "wulgarnego" wizerunku. Mimo trudności i wyzwań, które stawia przed nią ta sytuacja, nie zamierza rezygnować z dalszego rozwoju kariery muzycznej.
Fagata o "Girl power" w hip-hopie
Artystka podzieliła się również swoimi przemyśleniami na temat współczesnego rapu, wskazując na istniejącą w nim toksyczną rywalizację, która jej zdaniem stoi w opozycji do idei "girl power" i solidarności między artystkami. Fagata zauważyła, że nie jest łatwo budować wspólnotę i wzajemne wsparcie, gdy w tym samym czasie dochodzi do działań mających na celu zablokowanie innych artystek. Z tego powodu podkreśliła, że jej twórczość, choć kontrowersyjna i osobista, przyciąga ludzi, którzy doceniają jej autentyczność, ale również naraża ją na liczne problemy. Dodała, że mimo tego, nie zamierza zmieniać swojego stylu, a jej celem jest dalszy rozwój artystyczny.
Cała rozmowa w podcaście ukazuje Fagatę jako artystkę, która nie boi się stawiać czoła trudnym sytuacjom zarówno w swojej karierze muzycznej, jak i w relacjach zawodowych. Mimo wyzwań i przeciwności, pozostaje wierna swojej artystycznej wizji i z determinacją kontynuuje rozwój w branży muzycznej.