Eurowizja Junior 2019 w Polsce. Znamy hasło i logo konkursu
13 maja podczas konferencji JESC 2019 (Junior Eurovision Song Contest) w Tel Awiwie zostały zaprezentowane oficjalne logo i slogan konkursu Eurowizji Junior 2019. Przypomnijmy, w związku z wygraną Roksany Węgiel tegoroczny konkurs odbędzie się w Polsce, 24 listopada w Gliwicach.
Przypomnijmy, że reprezentantka Polski Roksana Węgiel, wygrała zeszłoroczną edycję Eurowizji Junior organizowaną na Białorusi (posłuchaj eurowizyjnej piosenki Roksany!), dzięki czemu nasz kraj mógł ubiegać się o przygotowanie konkursu w 2019 roku.
Prezes TVP Jacek Kurski niemal natychmiast po zwycięstwie Polki zadeklarował, że będziemy gotowi na organizację wydarzenia.
"Telewizja Polska wyrazi gotowość do organizacji koncertu finałowego Eurowizji Junior 2019. Oczywiście wymaga to zgody Europejskiej Unii Nadawców. Ale jesteśmy gotowi i będziemy aplikować do EBU" - wyjaśniał.
Już wtedy Kurski sugerował, że Warszawa nie jest naturalnym wyborem z powodu braku odpowiedniej hali widowiskowo-sportowej. "Torwar ma słabą akustykę i średnio nadaje się do takiego show" - przekonywał.
Roksana Węgiel wygrywa Eurowizję Junior 2018
Ostatecznie ogłoszono, że 19. Eurowizja Junior odbędzie się 24 listopada w Arenie Gliwice. Otwarty w maju 2018 r. obiekt liczy w sumie ponad 17 tys. miejsc (w tym ponad 13,3 tys. siedzących).
Roksana Węgiel wróciła do Polski. Na lotnisku tłum fanów
Podczas konferencji w Tel Awiwie (w ramach "dorosłej" Eurowizji) ogłoszono hasło ("Share the Joy") i logo tegorocznej edycji konkursu.
"W logo umieszczono latawiec - symbol wolności, ale i wspólnego przeżywania emocji. Latawiec symbolizuje wolność, lekkość, wszystko, co w życiu najpiękniejsze. Ale żeby poleciał, musimy współdziałać. Taka idea przyświeca tegorocznej edycji Eurowizji Junior 2019. Gospodarze i organizatorzy wydarzenia, Europejska Unia Nadawców i Telewizja Polska, chcą pokazać kilkudziesięciu milionom widzów, że można wiele rzeczy robić razem. Wspólna aktywność sprawia, że stajemy się lepsi, mądrzejsi, bardziej wrażliwi. Po prostu - warto dzielić się radością!" - czytamy w ogłoszeniu.
W stolicy Izraela zaprezentowano również oficjalne materiały promocyjne miasta Gliwice oraz województwa śląskiego.
W konferencji ze strony polskiej uczestniczyli m.in. Roksana Węgiel oraz Konrad Smuga, producent kreatywny.