Oglądalność talent shows: Polacy wolą gotowanie od śpiewania?
Za nami jesienne edycje telewizyjnych talent shows. Jak wypadły w wynikach oglądalności?
W sobotę (30 listopada) zobaczyliśmy finałowe odcinki "Mam talent" (TVN) i "The Voice of Poland" (TVP2). Tydzień wcześniej zakończyła się szósta już edycja "Must Be The Music" (Polsat).
Na ostatnim etapie zyskał jedynie "Mam talent". Triumf malującej piaskiem Ukrainki Tetiany Galitsynej zobaczyło 3,38 mln widzów (wzrost o ok. 370 tys.). Wynik finału jest nieco wyższy od średniej tej edycji (prawie 3,2 mln), ale ostatni odcinek cieszył się najsłabszą oglądalnością spośród sześciu finałów "Mam talent".
Finał trzeciej edycji "The Voice of Poland" przyciągnął raptem niewiele ponad 2 mln widzów. Ten wynik należy uznać za rozczarowanie, bo w ostatnim czasie oglądalność muzycznego show Dwójki systematycznie rosła, a przed tygodniem wyprzedziła nawet finał "Must Be The Music" (2,68 mln wobec 2,57 mln). To również nieco słabiej, niż wynosiła średnia drugiej edycji - 2,17 mln.
Tytuł "najlepszego głosu Polski" zdobył podopieczny Marii Sadowskiej - Mateusz Ziółko, który w swojej karierze telewizyjnej zaliczył już "Mam talent" (finał pierwszej edycji) i "Must Be The Music" (półfinał czwartej).
Słabnące wyniki oglądalności najwyraźniej nie odstraszają producentów programów, bo wiosną 2014 r. zobaczymy siódmą edycję "Must Be The Music", czwartą "The Voice of Poland" i również czwartą "X Factor" (z dodatkową, czwartą jurorką - Ewą Farną).
Polscy telewidzowie tej jesieni wyżej od popisów wokalnych cenili sobie talenty kulinarne - w niedzielę (1 grudnia) poznaliśmy laureata pierwszej edycji "MasterChef" (TVN). Finał kulinarnego reality show przyciągnął prawie 4 mln widzów.
Czytaj nasze relacje: