Jacek Kurski wściekły. Poszło o wyniki oglądalności "The Voice of Poland"
"'The Voice of Poland' to sukces TVP i jeden wielki skandal wskazań Nielsena. To jest już kradzież oglądalności na tzw. rympał" - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej, który jest przekonany, że flagowemu programowi stacji zaniżono wyniki.
Dziewiątą edycję "The Voice of Poland" na antenie TVP2 oglądać można było w każdą sobotę o godz. 20.05, w okresie od 1 września do 1 grudnia. Średnia widownia premierowych odcinków muzycznego widowiska wyniosła 1,93 mln osób, co przełożyło się na 13,38 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
"The Voice of Poland": Finał programu
TVP2 w czasie nadawania dziewiątej edycji "The Voice of Poland" była wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął TVN z udziałem na poziomie 15,89 proc., emitujący w tym czasie "Mam talent" i filmy fabularne.
"’The Voice of Poland" to sukces TVP i jeden wielki skandal wskazań Nielsena. Format który bije w MOR na głowę TVN-owskie "Mam talent!" wynikiem trzy mln do dwóch mln widzów, regularnie 'przegrywa' w Nielsenie w odwrotnej proporcji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. "Jak bardzo Nielsen pompuje TVN i 'Mam talent!' niech świadczy fakt, że według NAM 'Mam talent!' wygrało z - uwaga proszę usiąść i zapiąć pasy - ... meczem piłki nożnej w Lidze Narodów UEFA Portugalia - Polska na TVP1. W sytuacji gdy mecz oglądało według modelu oglądalności rzeczywistej ponad 2,5-krotnie więcej niż 'Mam talent!'. To jest już kradzież oglądalności na tzw. rympał. Nie zostawimy tak tej sprawy" - komentuje.
Michał Szpak jako kalmar
Decyzją widzów tytuł zwycięzcą dziewiątego sezonu "The Voice of Poland" został Marcin Sójka (posłuchaj piosenki "Zaskakuj Mnie" Marcina Sójki!) z drużyny Patrycji Markowskiej. Kolejna edycja talent show ma zostać wyemitowana jesienią 2019 roku.