Udane wejście Marii Peszek
Nowy album Metalliki zatytułowany "Death Magnetic" drugi tydzień z rzędu otwiera zestawienie najpopularniejszych płyt w Polsce. Powoli kończy się dominacja zespołu Feel.
"Death Magnetic" bardzo szybko przekroczył na świecie barierę miliona sprzedanych egzemplarzy. W Polsce album Hetfielda i spółki może się pochwalić statusem Podwójnej Platyny.
Płytę promuje singel "The Day That Never Comes".
Teledyski
do tego utworu nakręcił duński reżyser Thomas Vinterberg, rodak perkusisty Larsa Ulricha. Klip powstał pod koniec lipca na pustyni w pobliżu Los Angeles.
Na albumie znalazło się również dopełnienie trylogii utworów o tytule "Unforgiven", a także jeden instrumentalny kawałek - "Suicide And Redemption".
Świetna sprzedaż płyty Metalliki w Polsce idzie w parze z coraz słabszymi wynikami grupy Feel. Ich debiutancki album przez wiele miesięcy (z krótkimi przerwami) okupował 1. miejsce zestawienia. Tym razem ich płyta znalazła się na miejscu 4. Piotr Kupicha, lider grupy, zapowiada, że kolejny album Feel ukaże się na początku przyszłego roku.
2. miejsce ponownie przypadło ścieżce dźwiękowej musicalu "Mamma Mia!" opartego na piosenkach ABBY.
Znakomity debiut zaliczyła płyta "Maria Awaria" Marii Peszek. Album jest nowością na 3. miejscu listy. O Peszek zrobiło się ostatnio głośno z powodu pikantnych, erotycznych tekstów, jakie znalazły się na "Marii Awarii".
"Chciałabym, żeby ludzie, słuchając płyty odczuwali nieodpartą ochotę aby się kochać. Seksualność to jest taka rzecz, która dotyczy każdej żywej istoty, a jest nieobecna w publicznej mowie" - mówiła przed premierą wokalistka.
Jeśli chodzi o pozostałe nowości, to bardzo przyzwoicie poradziły sobie w pierwszych dniach sprzedaży Strachy na Lachy z albumem "Zakazane piosenki" (11. pozycja), ścieżka dźwiękowa disneyowskiego musicalu "Camp Rock" (13.,
zobacz klip "Oto ja"
) oraz koncertowa płyta Davida Gilmoura "Live in Gdańsk" (18.).