Dwie płyty na szczycie
Japoński popowy zespół Orange Range okupuje aż dwie pierwsze pozycje na globalnej liście bestsellerów płytowych, uwzględniającej okres od 23 do 29 lipca br.
Grupa debiutuje z dwiema różnymi składankami największych przebojów, wydanymi z okazji pięciolecia swojej działalności. Na 1. wchodzi kompilacja "Range" sprzedana w Japonii w ilości 214 tys. sztuk, a tuż za nią na 2. trafia zestaw "Orange", który znalazł tam 211 tys. nabywców.
Natomiast najbardziej rozchwytywaną premierą międzynarodową był album legendy muzyki pop, Prince'a, zatytułowany "Planet Earth". Już 163 tys. osób kupiło go w sposób tradycyjny, dzięki czemu uplasował się na pozycji 3. Tymczasem na rynku brytyjskim tytuł ten dodawano za darmo do jednej z gazet w nakładzie 3 milionów egzemplarzy.
Z miejsca 3. na 4. spada formacja Linkin Park z "Minutes To Midnight" (125 tys.), a z 2. na 5. grupa Bon Jovi z "Lost Highway" (121 tys.).
Niemal tyle samo nabywców znalazł album "Life In Cartoon Motion" Miki (121 tys.), który awansuje z 8. na 6.
Na 7. o jedną pozycję spada "Good Girl Gone Bad" Rihanny (119 tys.).
Po skoku z miejsca 19. na 8. do "Top 10" awansuje sprzedawana jedynie w Ameryce Pn. ścieżka dźwiękowa do muzycznego filmu "Hairspray" (112 tys.). Śpiewają na niej m.in. Zac Efron z "High School Musical", Queen Latifah z "Chicago", czy wielkie gwiazdy kina John Travolta i Michelle Pfeiffer.
Dziesiątkę zamykają płyty sprzedane prawie w tej samej ilości, a jednak zamieniające się pozycjami. Z 10. na 9. awansuje Avril Lavigne z "The Best Damn Thing" (107 tys.), a z 9. na 10. spada Amy Winehouse z "Back To Black" (107 tys.).
Tymczasem prowadzący przed tygodniem trzypłytowy zestaw największych przebojów duetu KinKi Kids "39" runął aż na miejsce 23. z nakładem 72 tys. sprzedanych kopii.