Pierwszy milion i pierwszy Numer Jeden

Na szczyt zestawienia "Billboard 200" trafił debiutancki album raperki Nicki Minaj zatytułowany "Pink Friday". Nakład płyty w Ameryce przekroczył już milion egzemplarzy.

Nicki Minaj czekała 11 tygodni na Numer Jeden fot. Kevin Winter
Nicki Minaj czekała 11 tygodni na Numer Jeden fot. Kevin WinterGetty Images/Flash Press Media

Przypomnijmy, że "Pink Friday" (awans z 3. na 1.) miał swoją premierę jeszcze w listopadzie zeszłego roku i zadebiutował w zestawieniu amerykańskich bestsellerów płytowych na pozycji 2. Od tego czasu płyta nie opuszczała pierwszej dziesiątki listy "Billboard 200", by wreszcie po 11 tygodniach roku trafić na szczyt notowania.

Natomiast zeszłotygodniowy Numer Jeden, album "Mission Bell" Amosa Lee spadł aż na pozycję 26.

Najwyższa nowością w tym tygodniu jest płyta "Until We Have Faces" zespołu Red (na 2.). Album zadebiutował natomiast na szczycie zestawienia "Billboard Christian Albums".

Na listę "Billboard 200" powraca latynoski piosenkarz Ricky Martin. Najnowsza płyta gwiazdora, hiszpańskojęzyczna "Musica + Alma + Sexo", debiutuje na pozycji 3. z wynikiem ponad 32 tysięcy sprzedanych egzemplarzy w ciągu tygodnia od premiery. Poprzednia płyta wokalisty "Life" z 2005 roku trafiła na pozycję 6.

Na 4. z 5. awansował album Bruno Marsa zatytułowany "Doo-Wops & Hooligans". Imponujący skok w zestawieniu zanotowała Rihanna, której "Loud" wskoczył z miejsca 13. na 5.

Awans stał się udziałem również składanki "Kidz Bop 19" (z 9. na 6.) i albumu "My Kinda Party" Jason Aldeana (z 12. na 7.).

Bestsellerowa płyta "Speak Now" Taylor Swift spadła o jedno oczko (z 7. na 8.).

W "Top Ten" znaleźli się jeszcze Pink z kompilacją "Greatest Hits ... So Far!!!" (z 11. na 9.) i Eminem z "Recovery" (z 16. na 10.).

W minionym tygodniu sprzedano w Stanach Zjednoczonych ponad 5,5 milionów egzemplarzy płyt. To wynik lepszy o 200 tysięcy o poprzedniego okresu, ale aż o 1,2 mln słabszy od sprzedaży w pierwszym tygodniu lutego 2010 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas