Po 25 latach Nike i Wu-Tang Clan połączyli siły. Fani długo na to czekali
Oprac.: Tymoteusz Hołysz
25 lat temu hip hopowy świat zmienił się na zawsze. W 1999 roku Nike wydało 36 par butów sygnowanych logiem Wu-Tang Clanu. Buty szybko zyskały na popularności, a ze względu na ich bardzo limitowaną ilość najwięksi fani byli zapłacić szokujące kwoty.
Wu-Tang Clan to bez dwóch zdań jedna z najważniejszych hip hopowych grup na całym świecie. Ekipa ze Staten Island podbiła serca słuchaczy za sprawą swojej niepodrabialnej estetyki inspirowanej wschodnią filozofią. Ich debiutancki album “Enter the Wu-Tang (36 Chambers)” przełamał czarne chmury nad nowojorską sceną rapową przebijając popularnością dominujący wtedy hip hop z zachodniego wybrzeża, gdzie królowali artyści tacy jak The Pharacyde czy N.W.A. Wu-Tang Clan składał się z dziewięciu niesamowitych raperów: RZA, GZA, Ghostface’ Killah, Method Man, Raekwon, U-God, Ol’ Dirty Bastard (zm. w 2004 roku), Inspectah Decka i Masta Killa.
Ekipa szybko zyskała na popularności i zrozumiała, że warto promować swoją markę nie tylko za pomocą muzyki. Tak powstała marka odzieżowa Wu-Wear, która celebruje dokonania raperów oraz służy jako dodatkowe źródło dzielenia się swoją kreatywnością.
Fani Wu-Tang Clan byli w stanie zapłacić za ich buty szokujące kwoty
W 1999 Nike doceniło raperów tworząc 36 par limitowanych butów Nike Dunk High, które poza charakterystyczną czarno-żółtą kolorystyką miały wyszyte logo grupy z boku oraz na języku. Zainteresowanie produktem było ogromne, a w 2019 roku jedna z par wystawiona została za 50 tys. dolarów.
25 lat później fani doczekali się kolejnej szansy na zakup tych legendarnych butów w bardziej przystępnej cenie. Nike wraz z Wu-Tang Clanem zapowiedzieli powrót klasycznego produktu. Premiera ma się odbyć 9 listopada 2024 roku na aplikacji SNKRS.