Lemon: Totalnie z kosmosu
Ukraińsko-łemkowsko-polskie korzenie ma grupa Lemon, która wygrała trzecią edycję "Must Be The Music". W programie pojawiła się tak naprawdę... przez przypadek ("Z kosmosu. Totalnie z kosmosu" - mówi lider).
"Na casting we Wrocławiu trafiliśmy ponieważ poszedłem do mojego kuzyna Adama i powiedziałem, że skoro ten casting odbywa się obok nas, to może byśmy wzięli w nim udział" - opowiadał w RMF FM wokalista i kompozytor grupy Igor Herbut (sprawdź profil muzyka w serwisie Muzzo.pl).
"Zagraliśmy tam trzy numery, dwa po łemkowsku i jeden po angielsku z gitarą i to się przyjęło. Półtora miesiąca później dostaliśmy wiadomość, że zakwalifikowano nas do castingu głównego. I wtedy pomyślałem o tym, żeby rozbudować skład. Zadzwoniłem do najlepszego skrzypka jakiego znam, Ukraińca Andrzeja Olejnika, później do perkusisty Piotr Budniaka, który potrafi grać na perkusji tak, jakby śpiewał i w końcu do basisty Piotr Kołacza, którego znałem z innego projektu. I tak powstał Lemon. Na castingu w Warszawie spotkaliśmy się po raz pierwszy" - zdradza kulisy powstania zespołu.
Grupa w programie urzekła jurorów swoimi przejmującymi balladami (m.in. "Dewiat", "Tepło"); pokochała ich także publiczność, która dzięki poparciu w głosowaniu SMS-owym doprowadziła do zwycięstwa.
- Gramy emocjonalnie i to jest wydaje mi się normalne. Bo emocje są normalne i naturalne i to chcemy przekazać - powiedział INTERIA.PL Igor Herbut po wygranej w "Must Be The Music".
- To zespół, który ma jakąś szlachetność w sobie i jednocześnie można puścić go w radiu, co nie jest oczywiste. Jestem urzeczony tym bandem - chwali kwintet juror Adam Sztaba.
- To są fantastyczni artyści. Oni są gotowi, żeby wyjść na scenę i zrobić muzykę, która sięga Himalajów - dodaje również zachwycona Elżbieta Zapendowska.
Za zwycięstwo w programie grupa Lemon otrzymała 100 tysięcy złotych oraz przepustkę do udziału w konkursie "Trendy" dziesiątej, jubileuszowej edycji festiwalu "Sopot TopTrendy 2012". W ręce muzyków trafiła również nagroda specjalna od RMF FM - kampania promocyjna na antenie radia o wartości 100 tysięcy złotych.