Jak usunąć U2?
Pod naciskiem użytkowników firma Apple udostępniła narzędzie ułatwiające usunięcie nowego albumu U2, "Songs of Innocence".
Przypomnijmy - album U2 został sprezentowany za darmo 500 milionom użytkowników muzycznej platformy iTunes. Premierę płyty "Songs of Innocence" z wielką pompą ogłoszono podczas prezentacji nowego modelu iPhone'a.
Akcja okazała się jednak wizerunkową klapą - album zebrał nieprzesadnie ciepłe, żeby nie powiedzieć chłodne, recenzje krytyków, a użytkownicy produktów Apple wcale nie ucieszyli się z prezentu.
Więcej - wielu z nich zaczęło intensywnie dopytywać, jak można album usunąć, tak jak niegdyś użytkownicy Naszej-Klasy robili wszystko, żeby pozbyć się niesławnego "Śledzika".
Apple ugiął się pod naciskiem swoich klientów i stworzył narzędzie do usuwania albumu U2! Jeśli nie wierzycie - zobaczcie sami!
Jednocześnie firma zapewniła, że płyta Bono i spółki cieszy się ogromnym powodzeniem. Jak podano, już 33 miliony użytkowników wysłuchało albumu.
To jednak nie zmieniło złej prasy wokół całej akcji.
"U2 prawdopodobnie stanie się najbardziej usuwanym wykonawcą w historii" - sarkastycznie zauważają dziennikarze.
Specjaliści od marketingu wskazują, że marka U2 nie współgra z innowacyjnym wizerunkiem Apple i nie trafia do młodych odbiorców, śledzących najnowsze trendy, nie tylko w dziedzinie nowych technologii, ale również, a może przede wszystkim - popkultury.
Najkrócej rzecz ujmując - tkwiące po uszy w twórczym marazmie U2 nie jest już sexy.
W prasie zaczęły pojawiać się prześmiewcze artykuły: "Guardian" w konwencji poradnika wylicza w 10 podpunktach, "co można zrobić z niechcianym albumem U2".
"Wybierz jedną z wyróżniających się piosenek, zakładając, że jest taka, jako dzwonek dla połączeń od wszystkich osób, których nie lubisz" - czytamy.
"Kiedy czujesz się źle, weź głęboki oddech, spójrz na ikonkę z płytę 'Songs of Innocence' i pomyśl, że zawsze mogło być gorzej" - śmieją się dziennikarze.
Kto by przypuszczał, że akcja, na której miały skorzystać wszystkie strony - U2, Apple, fani i użytkownicy - tak mocno podkopie dwie słynne marki.
(mim)