Nicki Minaj z kolejnym miliardem na Youtube. "Anaconda" weszła do elitarnego grona
Teledysk do wielkiego hitu Nicki Minaj - "Anaconda" - przekroczył miliard wyświetleń na Yotuube. Potrzebował na to niecałych siedmiu lat.
Klip Nicki Minaj w reżyserii Colina Tilleya zadebiutował w sierpniu 2014 roku. Al Rocker z NBC stwierdził, że "Anaconda" (sprawdź!) jest desperackim krokiem raperki, aby odzyskać popularność. Z drugiej strony Molly Lambert chwaliła Minaj za pokazanie swojej niezależności i odwagi.
VH1 określiło teledysk najseksowniejszym klipem 2014 roku, a MTV nagrodziło raperkę dwoma nominacjami w kategoriach najlepszy teledysk żeński i najlepszy teledysk hiphopowy. Sama raperka była przekonana, że stworzyła najseksowniejszy klip w historii.
Na początku kwietnia 2021 roku "Anaconda" przekroczyła ponad miliard wyświetleń. To już szósty teledysk z udziałem Minaj, który przebił tę granicę. Wcześniej podobnej sztuki dokonały Katy Perry i Rihanna.
Figura woskowa Nicki Minaj w Berlinie
7 stycznia 2020 r. w Madame Tussauds w Berlinie odsłonięto figurę woskową Nicki Minaj. Fani raperki mocno skrytykowali wygląd figury. "Ktokolwiek to zrobił, powinien zostać zwolniony", "To ma być Nicki Minaj? To nawet nie jest jej odcień brązu!!!" - grzmią oburzeni sympatycy Nicki.
"Anaconda" to też pierwszy solowy singel Minaj, którzy przekroczył miliard wyświetleń. To też pierwszy solowy utwór raperki, którzy przebił wspomnianą barierę na Youtube. Minaj wyprzedziła przede wszystkim Cardi B ("Bodak Yellow" ma obecnie 977 milionów wyświetleń).
Singel w Stanach Zjednoczonych pokrył się sześciokrotną platyną. Nigdy jednak nie dotarł na szczyt listy Billboard Hot 100 (najwyżej był na drugim miejscu).