Reklama

Artyści przeciwko piractwu

Tatu, Peter Gabriel i Sophie Ellis Bextor to część artystów, którzy włączyli się w kampanię walki z internetowym piractwem. Ich apele o zaniechanie tego procederu znalazły się w Sieci, na specjalnej stronie uświadamiającej fanów o konsekwencjach nielegalnego kopiowania plików muzycznych. Witryna Pro-music dostarcza również informacji na temat możliwości legalnego zdobywania muzyki za pomocą Internetu.

W kampanii, oprócz samych artystów, biorą udział wytwórnie płytowe, sklepy i zrzeszenia handlowców. Organizatorem akcji jest Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI).

"Głównym celem tej inicjatywy jest przekazanie ludziom solidnej wiedzy. Strona pro-music.org jest świetnym źródłem informacji o legalnej muzyce w internecie - gdzie ją znaleźć, jak ją ściągnąć, dlaczego ważnym jest, aby robić to legalnie i co myślą artyści i twórcy. Mamy nadzieję, że po odwiedzeniu tej strony zastanowią się oni nad konsekwencjami swoich konsumenckich decyzji" - powiedział szef IFPI, Jay Berman

Reklama

Przemysł muzyczny od kilku lat przeżywa kryzys. Wpływy ze sprzedaży płyt na świecie w 2002 roku zmalały o 7 % w porównaniu z poprzednim rokiem. Powszechnie uważa się, że winne jest temu nielegalne kopiowanie muzyki poprzez darmowe serwisy, takie jak Kazaa czy iMesh.

Uruchomienie strony zbiega się w czasie z powstawaniem w Europie kilku nowych płatnych muzycznych serwisów on-line. Witryna Pro-music jest największym zbiorem informacji o legalnych serwisach internetowych, których oferta przekracza już dziś 200 tys. utworów.

Na stronie można zapoznać się z poszczególnymi procesami tworzenia muzyki, dowiedzieć się, jacy ludzie są za nie odpowiedzialni na poszczególnych etapach, przeczytać i obejrzeć (!) co artyści, media i konsumenci sądzą o piractwie w sieci i znaleźć odpowiedzi na wiele pytań o obowiązujące prawo dotyczące muzyki w Internecie.

Jay Berman, szef IFPI powiedział: "Amerykański sukces nowego serwisu iTunes, za pośrednictwem którego w ciągu zaledwie kilku dni sprzedano ponad milion utworów dowodzi, że jeśli dobrze się to zrobi, miłośnicy muzyki zechcą docenić pracę i talent twórców i wykonawców i zrobią to, płacąc za muzykę, którą otrzymują".

W Polsce Pro-Music wspiera ZPAV (Związek Producentów Audio Video), który reprezentuje ok. 80% firm fonograficznych na polskim rynku, w tym wielkie światowe koncerny muzyczne i małe, niezależne wytwórnie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: peter gabriel | pro | witryna | wytwórnie | W Sieci | artyści | Sophie Ellis-Bextor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy