Co dalej z "The Voice of Poland"?

Zmiany w TVP mogą dotknąć również popularny muzyczny show "The Voice of Poland".

Czy "The Voice of Poland" pojawi się jeszcze w TVP?
Czy "The Voice of Poland" pojawi się jeszcze w TVP?AKPA

Po zakończeniu szóstej edycji "The Voice of Poland" jesienią 2015 roku pojawiła się informacja, że popularny format na antenę TVP2 powróci za rok. Tradycyjnie rozpoczęły się spekulacje w sprawie obsady ekipy trenerów, bo tu często dochodziło do rotacji. Najdłużej swoje stanowiska utrzymali Baron i Tomson (nieprzerwanie od drugiej edycji), Edyta Górniak (trzecia, piąta i szósta edycja) i Maria Sadowska (trzecia, czwarta i szósta). W ostatniej odsłonie towarzyszył im Andrzej Piaseczny, który oceniał uczestników także w pierwszej edycji.

Po zmianie władz TVP (nowym prezesem został Jacek Kurski) coraz głośniej mówiono, że w ramówce zabraknie miejsca dla "The Voice of Poland".

Nowy dyrektor Dwójki Maciej Chmiel jeszcze nie podjął decyzji o tym, czy format powróci na antenę. Decyzja ma zapaść w połowie roku.

"'The Voice' jest dobrze odbierany przez widzów, a rozmaite jego mutacje są w dalszym ciągu obecne na antenie Dwójki. Program ma też swoją rolę w ekspozycji młodych talentów" - ocenia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Chmiel.

Chmiel nie wyklucza, że w przyszłości "The Voice of Poland" zostanie zastąpiony przez format rozrywkowy wymyślony specjalnie dla Dwójki i produkowany przez Telewizję Polską ("The Voice of Poland" to holenderski format Talpy, a produkuje go Rochstar). Szef TVP2 ma już nawet projekt programu, który korzysta z formuły talent-show.

"Oczywiście, jestem świadomy ryzyka, bo łatwiej jest prowadzić rozmowę z producentem na poziomie formatu licencjonowanego, który sprawdził się na 40 rynkach światowych. Trudniej będzie wykonać takie widowisko od zera. Chciałbym jednak, żeby telewizja była retortą, w której spotykają się ludzie obdarzeni zmysłem kreacji i wiedzą producencką" - podkreśla Maciej Chmiel.

Szóstą edycję wygrał Krzysztof Iwaneczko (ekipa Marii Sadowskiej). Średnia oglądalność programu wynosiła 2,17 mln (o ok. 240 tys. więcej niż poprzedniej edycji).



Wirtualnemedia.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas