Jego śmierć wstrząsnęła fanami, ale odnowiła zainteresowanie muzyką

Quincy Jones pozostawił po sobie niezatarte piętno na muzyce, filmie i telewizji. Zmarł wieczorem 3 listopada w Bel Air. Jego śmierć wstrząsnęła fanami na całym świecie. Przy okazji odnotowano też gwałtownym wzrost popularności jego katalogu na platformach streamingowych.

Quincy Jones
Quincy JonesCapitalPictures/FaceToFace/REPORTEREast News

Według danych firmy Luminate łączna liczba odsłuchań utworów Jonesa wzrosła aż o 1 229% dzień po jego śmierci, osiągając blisko 1,25 miliona oficjalnych odtworzeń na żądanie 4 listopada. Jeszcze tydzień wcześniej, 28 października, katalog Quincy'ego zgromadził zaledwie 94 tysiące odsłuchań.

Jednym z utworów, które zyskały najwięcej na popularności, jest "Just Once", nominowany do nagrody Grammy singiel z albumu "The Dude", w którym Jones współpracował z Jamesem Ingramem.

Quincy Jones: Największe przeboje

Liczba odtworzeń tego utworu wzrosła o 632%, osiągając 77 tysięcy odsłuchań w dniu 4 listopada, w porównaniu do 10,5 tysiąca tydzień wcześniej. Innym hitem z tego samego albumu jest "One Hundred Ways". Utwór zanotował wzrost odsłuchań o 626%, przechodząc od ponad 8 tysięcy odsłuchań 28 października do ponad 60 tysięcy w dniu 4 listopada.

Dwa dekady przed nagraniem płyty "The Dude", Quincy Jones stworzył instrumentalny przebój "Soul Bossa Nova”, który stał się sławny kilka lat temu jako motyw przewodni w filmie "Austin Powers: International Man of Mystery", był też grany podczas Mistrzostw Świata FIFA w 1998 roku. Po śmierci artysty liczba odsłuchań tej kompozycji wzrosła o 755%, z 11,5 tysiąca odsłuchań 28 października do ponad 98 tysięcy 4 listopada.

Jednym z największych osiągnięć Jonesa jest współtworzenie utworu "We Are the World”. Ten charytatywny singiel, który zdobył nagrodę Grammy za nagranie i utwór roku w 1986 roku, odnotował wzrost odtworzeń o 146%, z 37,5 tysiąca odsłuchań 28 października do ponad 92 tysięcy 4 listopada.

Quincy Jones tworzył muzykę do filmów

Dziedzictwo Quincy'ego Jonesa obejmuje również ścieżki dźwiękowe do filmów "Kolor Purpury" i "The Wiz". Obie produkcje zyskały na popularności po śmierci artysty – odtworzenia ścieżki z pierwszego wzrosły o 290%, osiągając ponad 41 tysięcy odsłuchań, natomiast soundtrack "The Wiz" zanotował wzrost o 219%, osiągając ponad 47 tysięcy odsłuchań w tym samym dniu.

Tomasz Lipiński świętuje 45-lecie działalności artystycznej. Już w niedzielę wyjątkowy koncertPolsatPolsat
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas