Jackson detronizuje

Po trzech tygodniach panowania na liście najlepiej sprzedających się albumów magazynu "Blillboard" Jack Johnson musiał uznać wyższość Janet Jackson. Płyta "Discipline" osiągnęła w minionym tygodniu największą sprzedaż na terenie USA.

Okładka płyty "Discipline" Janet Jackson
Okładka płyty "Discipline" Janet Jackson 

To już szósty raz w karierze Jackson, kiedy dociera na najwyższą pozycję listy "Billboardu". Album "Discipline" osiągnął pułap sprzedaży na poziomie 181 tysięcy egzemplarzy.

Zaraz za Jackson znalazła się Erykah Badu z płytą "New Amerykah: 4th World War" (124 tys. kopii). W lecie ma się ukazać druga część "New Amerykah", która od początku planowana była jako dwuczęściowa seria. Muzyczna płodność wokalistki nie dziwi - jej poprzedni album ukazał się w 2003 roku.

Jack Johnson, ubiegłotygodniowy lider z "Sleep Thorugh The Static" nie spadł zbyt daleko, bo na 3. miejsce. Na 4. pojawił się raper Webbie z albumem "Savage Life 2" (68 tys.).

Na 5. pozycję z 2. spadła Alicia Keys i jej płyta "As I Am", mimo tego że album zanotował wzrost sprzedaży o 8% i rozszedł się w liczbie 57 tys. kopii.

6. miejsce to album, który poprawił wynik sprzedanych egzemplarzy aż o 86%. Mowa o "Hannah Montana 2: Meet Miley Cyrus" (54 tys.) - ścieżce dźwiękowej serialu wytwórni Walta Disneya. Na płycie śpiewa 16-letnia Miley Cyrus, która w tym serialu występuje w jednej z głównych ról.

Miejsca 7.i 8. to efekt tegorocznej oscarowej gali - znalazły się na nich płyty z muzyką do filmów uhonorowanych przez Amerykańską Akademię Filmową. 7. pozycja przypadła ścieżce dźwiękowej do filmu "Once" (47 tys., skok z 31. miejsca), który otrzymał statuetkę za najlepszą piosenkę - "Falling Slowly". Utwór oczywiście znalazł się również na albumie. 8. miejsce to z kolei muzyka z filmu "Juno" (42 tys.), który został nagrodzony za najlepszy scenariusz oryginalny.

9. pozycja przypadła Sarze Bareilles i albumowi "Little Voice" (37 tys.). Dziesiątkę uzupełnia Amy Winehouse, która spadła z miejsca 3. Płyta "Back To Black" rozeszła się w liczbie 37 tys. egzemplarzy.

Billboard
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas