Electronic Beats 2015 na start
Metronomy, Highasakite, Adi Ulmansky, Gilles Peterson, Motor City Drum Ensemble i Oxford Drama to gwiazdy kolejnej polskiej odsłony festiwalu Electronic Beats. Impreza odbędzie się w piątek 27 lutego w klubach Palladium i Basen w Warszawie.
Kto widział Metronomy na scenie doskonale wie, że mowa o jednej z najlepszych koncertowych formacji świata. Brytyjczycy nie tylko wiedzą, jak napisać electropopowe hity - ich ostatni album "Love Letters" przykładem - ale potrafią też dodać parkietowych skrzydeł kompozycjom innych artystów, więc rozchwytywani są jako autorzy remiksów. Do tej pory współpracowali m.in. z Lady Gaga, Gorillaz, Franz Ferdinand i Lykke Li.
Zafascynowana Fever Ray i Diamandą Galas norweska wokalistka Ingrid Helene Havik założyła Highasakite wraz z kolegą z Konserwatorium Jazzowego w Trondheim. Ich muzyka również jest pełna kontrastów, które układają się w harmonijną całość indiepopowych piosenek. Ich debiut "Silent Treatment" w wielu skandynawskich zestawieniach uznawany jest za najlepszą płytę 2014 roku.
Adi Ulmansky to producentka, wokalistka i raperka z Tel Awiwu, która podbija świat swoją autorską miksturą naiwnego electro z hip hopem. Znana ze współpracy z Borgore i powszechnie chwalona za mixtape "Shit Just Got Real" i EP-kę "Hurricane Girl" brzmi jak przyszłość muzyki klubowej. Udział Adi UImansky w Electronic Beats to nie przypadek - jest laureatką pierwszej edycji międzynarodowego konkursu Telekom Music Talent Space, wspierającego nową generację artystów, wchodzących na światowe rynki.
Motor City Drum Ensemble, czyli Danilo Plessow, trafił niedawno na 19. miejsce listy stu najlepszych didżejów świata, opublikowaną przez magazyn "Resident Advisor" - tak działa połączenie ciężkiej pracy (dziesiątki wydawnictw w 25 labelach!) ze śmiałą wizją. Eklektyczny gust i techniczna sprawność uczyniły go jednym z czołowych architektów niedawnego renesansu muzyki house.
Gilles Peterson to żywa legenda. DJ, dziennikarz, producent, szef wytwórni płytowej i wreszcie kolekcjoner płyt. Znają go bywalcy klubów w Londynie, Tokio i Rio, znają słuchacze audycji BBC Radio 6 oraz wielbiciele składanek z nową, interesującą muzyką - Gilles stworzył do tej pory ponad sto takich kompilacji, co czyni go światowym rekordzistą. Peterson był jednym z pionierów otwierających drzwi przed acid jazzem, poszukiwał nowych inspiracji w brzmieniach Ameryki Południowej, Azji i Afryki, a ostatnio - za sprawą stworzonej przez niego Brownswood Recordings - zawdzięczamy mu odkrycie m.in. Bena Westbeecha i Ghostpoeta.
Oxford Drama - duet, który powstał na początku 2014 roku z inicjatywy Gosi Dryjańskiej i Marcina Mrówki - to wielka nadzieja polskiej młodej elektroniki. Sami nazywają swoje produkcje eksperymentalnym popem, przez innych postrzegani są jako nieoczekiwani kontynuatorzy najlepszych tradycji triphopowych - tak czy owak, muzyka zespołu robi piorunujące wrażenie. Zarówno w wersji studyjnej (nowa EP-ka "Fluctuations" ukazała się w styczniu nakładem Brennnessel Records), jak i na żywo - tym bardziej, że Oxford Drama świadomie rezygnują na scenie z komputera i cały materiał wykonują live.
Wielkim powodzeniem cieszył się konkurs dla DJ-ów, na który przyszło ponad sto zgłoszeń. Zdaniem jurorów z Electronic Beats i T-Mobile Music najciekawsze miksy zaprezentowali Diffriend oraz Wah Wah. Diffriend wystąpi w Basenie, rozgrzewając was przed długą taneczną nocą, natomiast Wah Wah zapewnią oprawę dźwiękową koncertu w Palladium - sprawią, że będziemy się doskonale bawić również w przerwach pomiędzy występami gwiazd festiwalu.
Szczegółowy program festiwalu Electronic Beats przedstawia się następująco:
Palladium:
19.00 - otwarcie
20.30 - Adi Ulmansky
21.45 - Highasakite
23.05 - Metronomy
Set otwarcia i przerwy: Wah Wah
Basen:
23.00 - otwarcie
00.45 - Oxford Drama
01.30 - Gilles Peterson
03.00 - Motor City Drum Ensemble
Set otwarcia i przerwy: Diffriend.
Od 23.00 do 1.00 pomiędzy klubem Palladium (dokładnie: ze skrzyżowania ul. Złotej z Marszałkowską) a Basenem co 10 minut kursować będą darmowe autokary, którymi posiadacze biletów na obie odsłony festiwalu będą mogli przemieścić się z pierwszej części na drugą.
Koncert w Palladium został całkowicie wyprzedany i nie będzie można kupić biletów w kasie klubu. Ograniczona pula wejściówek będzie natomiast dostępna w klubie Basen.