"O!Polskie Przeboje": Oglądalność spada z odcinka na odcinek

Program TVP "O!Polskie Przeboje", w trakcie którego wybierani są uczestnicy koncertu opolskich Debiutów, emitowany od 4 marca, przegrywa z propozycjami konkurencyjnych stacji - TVN i Polsatem.

Nowy show TVP ma słabe wyniki oglądalności. Jacek Kurski nie będzie zadowolony
Nowy show TVP ma słabe wyniki oglądalności. Jacek Kurski nie będzie zadowolonyKrzemiński JordanAKPA

"Ten program ma sprawić, że widzowie będą żyli polskimi piosenkami i opolskim festiwalem nie tylko wtedy, gdy on się odbywa, ale przez cały rok" - mówił w lipcu, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, Radek Kobiałko, reżyser i pomysłodawca projektu. Nieco wcześniej, bo w czerwcu, na jednej z konferencji prasowych, prezes Telewizji Polskiej, Jacek Kurski zapowiadał, że "O!Polskie Przeboje" będą okrętem flagowym TVP1.

Program, który początkowo wystartować miał jesienią 2016 roku, widzowie zobaczyli dopiero w marcu 2017. Pierwotnie władze telewizji myślały nie tylko o zorganizowaniu kilkumiesięcznych eliminacji do Festiwalu w Opolu, ale i o stworzeniu dłuższych kwalifikacji do Eurowizji, tak jak robi się to m.in. w Szwecji.

Ostatecznie na antenie TVP1 od 4 marca mogliśmy zobaczyć odcinki widowiska, w którym zawierają się elementy talent show i celebrity show.

Oprócz występów młodych wykonawców (w odcinkach wcześniej nagrywanych występuje ich dwójka, w finale miesiąca o Debiuty walczy trójka) pojawiają się goście specjalni, którzy występują przed zgromadzoną w Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu publicznością, ale także biorą udział w programie jako juror oraz opowiadają o swoich najbliższych planach muzycznych.

Do tej pory w programie pojawili się m.in. Mesajah, Kortez, Feel, Perfect, Michał Szpak, Janusz Radek, Kasia Cerekwicka oraz Anna Karwan. Dodajmy, że pierwszym zwycięzcą koncertu eliminacyjnego na żywo została grupa Leon (wygrali z Kasią Lins i Agnieszką Adamczewską).

Jeszcze przed startem "O!Polskich Przebojów" pisaliśmy o tym, że godzina jego emisji jest wyjątkowo niekorzystna i być może spory potencjał formatu zostaje w ten sposób zaprzepaszczony.

Informowaliśmy także o słabej promocji show. W tym aspekcie nic się nie zmieniło. Niecały miesiąc od pierwszego odcinka program na Facebooku obserwują 283 osoby (dla porównania polsatowskiego "Idola" ponad 30 tys.). Największy "szał" w sieci program wywołał, gdy zaproszono do niego Michała Szpaka. Wówczas na stronie programu pojawili się jego fani i liczba polubień i komentarzy gwałtownie wzrosła.

Program z Michałem Szpakiem miał natomiast wyjątkowego pecha, gdyż ze względu na przedłużająca się transmisje jednego z konkursu skoków narciarskich, emisja odcinka z wokalistą została przesunięta na kolejny dzień, na godz. 12.55.

Serwis Wirtualnemedia.com udostępnił natomiast dane Nielsen Audience Measurement z trzech odcinków programu (4, 11 i 25 marca), kiedy to program emitowany był o normalnych porach.

Według tych danych oglądalność programu spadła o przeszło milionów widzów. Pierwszy odcinek zobaczyło 1,72 miliona osób. Spora w tym jednak zasługa zakończonych chwilę przed programem Mistrzostw Świata w Skokach Narciarskich w Lahti. Bardzo możliwe, że telewidzowie pozostali na kanale, czekając na emitowane o 19:30 "Wiadomości".

Kolejne odcinki oglądało odpowiednio 926 tys. i 740 tys. Warto jednak dodać, że ostatni odcinek "O!Polskich Przebojów" emitowany był na żywo od godz. 17:35.

Konkurencyjne stacje w czasie "O!Polskich Przebojów" proponują widzom m.in. powtórki "Kuchennych rewolucji", program "Chłopaki do wzięcia" oraz serwisy informacyjne. Średnia oglądalność TVN i Polsatu w tym czasie wynosi 1,6 mln widzów. TVP1 ogląda wtedy około milion osób.

Michał Szpak o planach muzycznych, Kasi Moś i potencjalnym byciu juroremTV Interia
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas