Disney'owski szał

Amerykański szał na punkcie filmu "High School Musical" kanału Disney Channel przybiera na sile. Ścieżka dźwiękowa do jego drugiej części debiutuje na tamtejszej liście bestsellerów od razu na 1. miejscu z nakładem 615 tys. egzemplarzy.

Okładka ścieżki dźwiękowej "High School Musical 2"
Okładka ścieżki dźwiękowej "High School Musical 2" 

Album "High School Musical 2" osiągnął drugi po zespole Linkin Park najlepszy wynik tygodniowej sprzedaży w tym roku. Natomiast w całej historii jej monitorowania, czyli od końca 1991 roku, tylko trzy inne ścieżki dźwiękowe znalazły w ciągu tygodnia więcej nabywców: "The Bodyguard", "Titanic" i "8 Mile".

Na miejsce 2. (z 4.) awansuje tymczasem inna niezwykle popularna produkcja Disney'a, ścieżka dźwiękowa do drugiego sezonu serialu "Hannah Montana 2" połączona z debiutanckim solowym albumem grającej w nim główną rolę Miley Cyrus, "Meet Miley Cyrus". To dwupłytowe wydawnictwo osiągnęło 10-procentowy wzrost sprzedaży, trafiając w ręce kolejnych 83 tys. osób.

Na podium debiutuje jeszcze pierwszy od ośmiu lat wspólny album rockowych artystów, Dave'a Matthewsa oraz Tima Reynoldsa i ponownie koncertowy, zatytułowany "Live At Radio City". Nakład 70 tys. sprzedanych płyt wystarczył do trafienia od razu na pozycję 3.

Z 3. na 4. spada kompilacja największych przebojów roku "NOW 25! That's What I Call Music".

Natomiast z 6. na 5. awansuje kolejna w tym tygodniu ścieżka dźwiękowa, tym razem do filmu "Hairspray".

Najlepiej sprzedawany album minionego tygodnia "Underground Kingz" składu UGK, spada na miejsce 6.

Sprzedawana od blisko roku płyta Fergie "The Dutchess" znowu idzie w górę i przesuwa się z pozycji 8. na 7.

Album "The Jonas Brothers" duetu The Jonas Brothers spada z 5. na 8, a jeszcze gorszy wynik zalicza Plies z "The Real Testament", spadający z 2. na 9.

Spada również Common z płytą "Finding Forever", przesuwający się z miejsca 7. na 10.

Najpopularniejszym utworem w Stanach Zjednoczonych pozostaje "Beautiful Girls" Seana Kingstona, który czwarty tydzień z rzędu panuje na liście popularności "Hot 100" oraz cyfrowej sprzedaży singli "Hot Digital Songs".

Na liście "Hot 100" podium pozostaje bez zmian. Za Kingstonem uplasowali się zatem Fergie z

"Big Girls Don't Cry"

na 2. oraz "Timbaland i Keri Hilson z

"The Way I Are"

na 3.

Billboard
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas