Reklama

"Show biznes to show biznes"

Kariera pochodzącej z Bolesławca grupy Sumptuastic w pewnym sensie przypomina historię Ich Troje. Zespół przy braku wsparcia mediów zyskał liczną i wierną grupę fanów, która licznie przychodzi na koncerty septetu i regularnie kupuje płyty Sumptuastic. Środowisko doceniło zespół w 2006 roku, kiedy to formacja otrzymała Bursztynowego Słowika na Sopot Festival. Z liderem Andrzejem Januszem oraz wokalistkami Izabelą Tarką i Joanną Iwanowską o porównaniach do grupy Michała Wiśniewskiego, pozycji Sumptuastic w polskim show biznesie i pojęciu kiczu rozmawiał Paweł Amarowicz.

Jak reagujecie na porównania Sumptuastic do Ich Troje? Na początku też nie byliście pokazywani w mediach, ale macie wierne grono fanów, gracie liczne koncerty, a nakładu waszych albumów pozazdrościłaby wam pewnie niejedna "topowa" gwiazda...

Reklama

Andrzej: W kwestii porównania do Ich Troje jeśli chodzi jaki to był fenomen, ilu przyciągał fanów, ile sprzedawał płyt i generalnie jako zjawisko na scenie muzycznej, to jak najbardziej. Z takich porównań jesteśmy dumni.

Natomiast jeśli chodzi o jakieś prywatne sceny z życia Michała Wiśniewskiego i tego typu rzeczy, to raczej nie ma podstaw żeby nas porównywać...

Pochodzicie z Bolesławca. Jak wygląda krajowy show biznes z perspektywy małego miasteczka?

Andrzej: Jak wygląda krajowy show biznes z perspektywy małego miasteczka? Myślę, że normalnie. Tak jak z perspektywy dużego (śmiech).

A poważniej, to na początku ten świat wydaje się być wielka tajemnicą, ma się wobec niego inne oczekiwania. Prawda jest taka, że show biznes to jest show biznes. I różne rzeczy się tam dzieją...

Andrzej, zanim skoncentrowałeś się na karierze muzycznej, imałeś się wielu zajęć. Między innymi trafiłeś także na kilkadziesiąt godzin do aresztu... Co wyniosłeś z tego nieprzyjemnego doświadczenia?

Andrzej: Na pewno nauczyło mnie to, że w życiu są zawsze ponosi się konsekwencje i że to, co robiłem miało krótkie nogi. W te kilkadziesiąt godzin mogłem sobie przemyśleć wiele rzeczy i wyszło mi to na dobre (uśmiech).

Początkowo wyróżnialiście się dosyć specyficznym imagem, ubierając się w ekstrawaganckie ciuchy z lumpeksów. Jak dzisiaj patrzycie na wizerunek Sumptuastic sprzed 7 lat?

Joanna: Wyciągnęliśmy wnioski. Można powiedzieć, że teraz z perspektywy czasu - powiemy szczerze - śmiejemy się z tego.

Andrzej: (śmiech) Totalne wariactwo.

Joanna: Patrzymy na siebie z przymrużeniem oka, ale tacy wtedy byliśmy. Nie robiliśmy nic wbrew sobie. Szaleństwo, zabawa, euforia.

Izabela: Ważne, że teraz wspominamy to z przymrużeniem oka i potrafimy się z tego śmiać.

W jakim stopniu za wasz sukces odpowiedzialny jest Maciej Durczak, który wylansował już Ich Troje, Dodę czy Łzy?

Andrzej: Na pewno dobry menedżer to jest podstawa... Może nie podstawa, ale na pewno 50 procent sukcesu. I w tym przypadku Maciek Durczak pokazał nam - po doświadczeniach z naszą poprzednią wytwórnią i w poprzednim etapie naszej kariery - i uświadomił, że menedżer może bardzo dużo zrobić.

Jak określicie miejsce Sumptuastic na polskiej scenie muzycznej. Nie jesteście w pierwszej lidze, ale też nie jesteście w drugiej...

Andrzej: Gdzieś pośrodku (śmiech). Nie. Na pewno, jeśli chodzi o nasz warsztat i umiejętności, to będziemy się musieli cały czas starać i rozwijać, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi.

Fakt, że sprzedajemy płyty i bilety na koncerty jak pierwszoligowe kapele, ale przyznajemy się do tego, że jesteśmy początkującym zespołem i przed nami jeszcze długa droga. Na pewno będziemy się rozwijać i pracować nad sobą...

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: rzeczy | koncerty | śmiech | Biznes | show | show-biznes

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje