Reklama

Mamma Mia! ABBA powraca

"Viva La Vida Or Death And All His Friends" zespołu Coldplay wciąż najlepiej sprzedającym się albumem na świecie. Na uwagę zasługuje debiut ścieżki dźwiękowej musicalu "Mamma Mia!". Płyta z nowymi wersjami piosenek zespołu ABBA jest nowością na 5. miejscu.

Film z Meryl Streep, Julie Walters oraz Piercem Brosnanem zdobywa coraz większą popularność. Spekuluje się, że już w przyszłym tygodniu album "Mamma Mia!", przy którym współpracowali członkowie ABBY, znajdzie się na podium światowego zestawienia.

Choć od rozwiązania legendarnego szwedzkiego zespołu minęło już 26 lat, piosenki ABBY wciąż mają przebojowy potencjał (do podobnych wniosków można było dojść przy okazji sukcesu reedycji albumu "Thriller" Michaela Jacksona). Płytę promuje singel "Gimme Gimme Gimme" wykonywany przez Amandę Seyfried (filmowa Sophie), Ashley Lilley (Ali) i Rachel McDowall (Lisa).

Reklama

Album w pierwszych dniach sprzedaży rozszedł się w liczbie 107 tysięcy egzemplarzy.

Na 1. miejscu światowego zestawienia po raz czwarty z rzędu znalazł się zespół Coldplay, który ze swoją czwartą płytą odnotował sprzedaż na poziomie 331 tys. kopii.

Album promują single: "Violet Hill" oraz "Viva La Vida". Za produkcję odpowiadał przede wszystkim Brian Eno, znany ze współpracy z U2.

2. miejsce ponownie przepadło raperowi Lil Wayne'owi i płycie "Tha Carter III" (142 tys.). W produkcji wzięła udział cała plejada producentów m.in. Birdman, Ronald "Slim" Williams, The Alchemist, Cool & Dre, Kanye West czy StreetRunner. Singlem promującym płytę został wybrany "Lollipop".

Najwyżej notowana w tym tygodniu nowość to płyta "Modern Guilt" Becka (124 tys., 3. pozycja). Jest to ósmy studyjny album tego amerykańskiego muzyka. Promuje go piosenka "Chemtrials". "The Observer" określił ją jako miejsce, w którym spotykają się Beatlesi i My Bloody Valentine.

Duffy z płytą "Rockferry" (109 tys.) ponownie na miejscu 4. Walijka wyda wkrótce trzeci po "Mercy""Warwick Avenue" singel z tej płyty - "Stepping Stone". Zakończono już zdjęcia do teledysku.

"To będzie jeden z najgorętszych klipów, jakie kiedykolwiek nakręcono. Bardzo sugestywny i bardzo smakowity" - pisał niedawno dziennik "Daily Star".

Ścieżka dźwiękowa z filmu "Camp Rock" spadła z miejsca 3. na 6. z wynikiem 105 tys. sprzedanych kopii. Polską wersję musicalu ze stajni Disney'a promuje singel "Oto ja", wykonywany przez Ewę Farną i Kubę Molędę.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ścieżka dźwiękowa | Coldplay
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama