Reklama

Reklama

Sprzedaż muzyki w Polsce: Będzie coraz lepiej?

Polski rynek muzyczny zakończył 2014 r. wzrostem o blisko 7 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, osiągając wartość 348 mln zł. Po raz pierwszy od 2008 r. został odnotowany wzrost sprzedaży nośników fizycznych.

Sprzedaż fizycznych płyt w Polsce stanowi ponad 80 proc. rynku. W 2014 r. wzrosła ona o ponad 2 proc., osiągając poziom 279 mln zł.

Prawie 20 proc. udziału w rynku to systematycznie rosnąca sprzedaż muzyki cyfrowej (69 mln zł, przy wzroście 31 proc. w stosunku do roku ubiegłego).

Wzrost wśród formatów cyfrowych o 44 proc. odnotowały serwisy streamingowe - w ramach subskrypcji i wspierane reklamami, do których zalicza się m.in. takich dystrybutorów jak: Spotify, Deezer, Wimp czy YouTube. Udział tego segmentu stanowi aż 78 proc. rynku muzyki cyfrowej, pobrania online to 15 proc, pobieranie na telefony komórkowe 4 proc, pozostałe 3 proc. - inne formy pozyskiwania muzyki w formie cyfrowej.

Reklama

Najbardziej spektakularnym wzrostem mogą pochwalić się nośniki winylowe. Ich sprzedaż wzrosła prawie dwukrotnie w stosunku do roku ubiegłego, dając prawie 4,5-proc. udział w rynku i sprzedaż na poziomie ponad 12 mln zł.

Największym bestsellerem 2014 roku w Polsce była debiutancka płyta francuskiej wokalistki Indili - "Mini World" z przebojem "Derniere Danse".

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL