U2 w ślady Madonny
Irlandzka formacja podpisała kontrakt z firmą Live Nation, która zajmuje się między innymi interesami Madonny.
U2 zawarli umowę, na mocy której kompanii przez najbliższe 12 lat będzie zajmowała się organizowaniem tras koncertowych zespołu, handlem pamiątkami i oficjalną strona internetową grupy.
Natomiast publikowanie nowej muzyki U2 pozostania wciąż w gestii wytwórni Universal Music.
"Nie stawiamy sprawy na ostrzu noża, nie musimy mieć wszystkiego. Ale zależy nam na zajmowaniu się kluczowymi sprawami. I tak jest w przypadku naszej umowy z U2" - komentuje Michael Cohl z Live Nation.
"Biznes muzyczny przechodzi obecnie ewolucję i jest oczywistym, że dla U2 najważniejsze są teraz koncerty. Choć to wciąż jeden z najlepiej sprzedających się zespołów na świecie" - to już słowa menedżera U2, Paula McGuinnessa.
"Oni od pewnego czasu byli zaangażowani w promocję naszych koncertów. Teraz przedstawili nam całościową wizję, w którą uwierzyliśmy. Cieszę się z podpisania tej umowy. Poza kwestiami finansowymi jest w niej także element przyjaźni" - dodał McGuinness.
Strony nie ujawniły finansowych szczegółów kontraktu, ale Cohl porównał umowę do tej, którą z Live Nation zawarła Madonna. Tamten kontrakt opiewa na 120 milionów dolarów.
Kompania podkreśla, że z umowy z U2 korzyści będą czerpać fani zespołu.
"To oczywiste. Mam teraz prawa do prezentowania w internecie koncertów zespołu i jednocześnie zajmujemy się oficjalną strona U2. W tym momencie brak jest przeciwstawnych interesów. Chcemy natomiast iść do przodu, jeśli chodzi o technologię" - kontynuuje Cohl.
A co poza tym słychać w obozie U2?
"Zespół jest obecnie w studio. Mamy nadzieję, że nowa płyta ukaże się jesienią, a w 2009 roku wyruszymy w trasę koncertową. Taki jest plan" - ujawnił McGuinness.
Zobacz teledyski U2 na stronach INTERIA.PL!