Dua Lipa o krok od wielkich pieniędzy? Chce zastrzec swoje imię i nazwisko
Wokalistka Dua Lipa złożyła stosowne dokumenty w urzędzie patentowym, w celu zastrzeżenia swojego imienia i nazwiska. Wschodząca gwiazda pop myśli o rozwoju własnej linii produktów, co pozwoli jej zarabiać nie tylko na muzyce.
22-letnia Dua Lipa jest obecnie jedną z najpopularniejszych brytyjskich wokalistek na świecie. W lutym piosenkarka mająca kosowskie korzenie, odebrała nagrody BRIT w kategoriach: najlepsza brytyjska wokalistka i przełomowy artysta.
Wokalistka wciąż promuje debiutancki album "Dua Lipa" z czerwca 2017 roku, na którym znalazły się takie przeboje jak "Be The One", "Blow Your Mind (MWAH)", "IDGAF" oraz "New Rules".
Teledysk do singla "New Rules" w lutym przebił również barierę miliarda wyświetleń, a tym samym piosenkarka stała się najmłodszą w historii artystką, której klip zanotował taki wynik.
Na początku roku wokalistka intensywnie promowała swoją twórczość w Stanach Zjednoczonych (udzieliła kilka wywiadów, pojawiła się w programach telewizyjnych), dzięki czemu jej singel "New Rules" dotarł do szóstego miejsca listy Billboard Hot 100.
Po promocji w Stanach Dua wróciła na trasę koncertową. W marcu wokalistka odwiedzi Australię, a następnie zagra koncerty w Europie i Azji. Gwiazda została zaproszona także na najpopularniejsze festiwale muzyczne na świecie, a w czerwcu ponownie przyjedzie do Polski, gdzie wystąpi na Orange Warsaw Festival.
Zarobki Duy Lipy mają opierać się głównie na koncertach, jednak wokalistka i sztab ludzi wokół niej podjęli działania, aby to zmienić. Pod koniec lutego artystka złożyła dokumenty w Brytyjskim Urzędzie Patentowym w celu zastrzeżenia swojego imienia i nazwiska jako znaku towarowego. Dzięki temu piosenkarka będzie mogła wypuszczać własne linie kosmetyków, ubrań oraz pamiątek.
Brytyjski "The Sun" donosi, że właśnie w ten sposób Dua Lipa chce zdywersyfikować swoje źródła dochodu.
"Dua ma świetny rok, zwłaszcza po zwycięstwie nagród BRIT. Jednak wciąż musi koncertować, aby sporo zarobić" - czytamy.
"Wypuszczenie własnej linii ubrań, perfum i kosmetyków sprawiłoby, że koło fortuny zostałoby uruchomione. Ma wielu fanów, którzy oglądają ją w mediach społecznościowych, a ona wie, że tam jest rynek zbytu" - dodał informator gazety.
W przeszłości swoje imię i nazwisko jako znak towarowy zastrzegali m.in.: Janet Jackson, Violetta Villas, Stachursky, Marek Grechuta i Robbie Williams.