Reklama

Festiwal w Opolu 2020: Oglądalność spada. Jacek Kurski: Wielki sukces TVP

Średnia oglądalność tegorocznego festiwalu w Opolu wyniosła 1,76 mln widzów, o 480 tys. mniej niż przed rokiem (wówczas święto polskiej piosenki odbywało się w tradycyjnym czerwcowym terminie). "Wszystko to udało się mimo trwającej pandemii i obowiązującego reżimu sanitarnego w amfiteatrze i zaowocowało znakomita oglądalnością. Dziękuję naszym widzom" - podkreśla jednak zadowolony Jacek Kurski, prezes TVP.

Średnia oglądalność tegorocznego festiwalu w Opolu wyniosła 1,76 mln widzów, o 480 tys. mniej niż przed rokiem (wówczas święto polskiej piosenki odbywało się w tradycyjnym czerwcowym terminie). "Wszystko to udało się mimo trwającej pandemii i obowiązującego reżimu sanitarnego w amfiteatrze i zaowocowało znakomita oglądalnością. Dziękuję naszym widzom" - podkreśla jednak zadowolony Jacek Kurski, prezes TVP.
Jacek Kurski podsumował Festiwal w Opolu 2020 /AKPA

Przypomnijmy, że z powodu pandemii koronawirusa 57. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2020 został przeniesiony z połowy czerwca na początek września.

Koncerty z pierwszych trzech dni (4-6 września) pokazywały TVP1 i TVP Polonia. Z kolei ostatni dzień (7 września) pod szyldem Scena Alternatywna transmitowała TVP Kultura.

Branżowy serwis Wirtualnemedia.pl podał wyniki oglądalności tegorocznego festiwalu. Średnia widownia na obu antenach wynosiła 1,76 mln osób, o 480 tys. mniej niż w 2019 r. Wpływy z reklam wyniosły 3,88 mln zł.

Reklama

Największą popularnością cieszył się sobotni koncert "Festiwal, Festiwal!! - Złote Opolskie Przeboje" (średnio 2,65 mln w TVP 1 i średnio 158 tys. w TVP Polonia).

"To jedyny festiwal o takiej skali i rozmachu: 4 dni koncertów, w sumie prawie 18 godzin multimedialnego widowiska muzycznego, które przygotowywało ponad 1000 osób. Na scenie pojawiło się 800 artystów (z baletem i orkiestrą), w tym gwiazdy polskiej sceny muzycznej i idole młodego pokolenia: również artyści obchodzący właśnie w Opolu swoje jubileusze - co pokazuje że festiwal łączy nie tylko wszystkie pokolenia ale i różne gatunki muzyczne" - podkreśla prezes TVP Jacek Kurski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Szef publicznego nadawcy chwalił jubileuszowe występy i koncert "Cisza jak ta" poświęcony muzyce i pamięci zmarłego w lutym tego roku Romulda Lipki, lidera i kompozytora Budki Suflera.

"Wszystko to udało się mimo trwającej pandemii i obowiązującego reżimu sanitarnego w amfiteatrze i zaowocowało znakomita oglądalnością. Dziękuję naszym widzom!" - kończy Jacek Kurski.

Tegoroczna edycja Opola miała jeden z najsłabszych wyników z ostatnich 16 lat w TVP1. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.

INTERIA.PL/Wirtualnemedia
Dowiedz się więcej na temat: oglądalność | Jacek Kurski | TVP | Festiwal w Opolu | Opole 2020
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama