ABBA w wehikule czasu: "Przełomowe przedsięwzięcie"
Członkowie szwedzkiej grupy ABBA po latach ponownie połączyli siły, by razem z byłym menedżerem Spice Girls Simonem Fullerem przygotować "przełomowe przedsięwzięcie", łączące technologię cyfrową i VR (wirtualna rzeczywistość).
Kariera zespołu ABBA rozpędziła się w 1974 roku, kiedy to grupa wygrała Eurowizję z piosenką "Waterloo". Formacja sprzedała ponad 380 mln płyt na całym świecie (niektóre źródła podają nawet ponad 500 mln), a w 1982 roku zespół rozpadł się, choć nigdy oficjalnie tego nie ogłoszono. W wywiadach członkowie Abby nazywali to przerwą w karierze, a po latach uznali, że chcą, aby ludzie zapamiętali ich jako artystów młodych i pełnych energii.
Po raz ostatni Agnetha Faltskog i Bjorn Ulvaeus oraz Benny Andersson i Anni-Frid (Frida) Lyngstad zaśpiewali razem w szwedzkiej telewizji w 1986 r., by oddać hołd swojemu menedżerowi Stigowi Andersonowi.
W czerwcu tego roku na prywatnej imprezie z okazji 50-lecia przyjaźni Ulvaeusa i Andersona pojawiły się ich koleżanki z zespołu - Faltskog (była żona Ulvaeusa) i Frida (była żona Anderssona). Razem wykonali tylko jeden utwór - "The Way Old Friends Do", który pochodzi z wydanej w 1980 r. płyty "Super Trouper".
Teraz cała czwórka, razem z Simonem Fullerem i wytwórnią Universal Music Group, połączyła siły nad nowym projektem, który ma sprawić, że fenomen zespołu pozna nowe pokolenie fanów, które będzie mogło zobaczyć i usłyszeć Abbę jak wcześniej nie można sobie było nawet wyobrazić.
"Jesteśmy zainspirowani nieograniczonymi możliwościami, które przynosi przyszłość. Kochamy możliwość bycia częścią w tworzeniu czegoś całkiem nowego. Wehikuł czasu, który łapie sedno tego, czym byliśmy. I czym jesteśmy" - cieszy się Benny Andersson.
Zachwycony nowym projektem jest także Simon Fuller, który stał za imponującą karierą Spice Girls, a także jest twórcą telewizyjnego formatu "Idol". Jako menedżer współpracował z m.in. Amy Winehouse, Kelly Clarkson, Annie Lennox, Stevenem Tylerem (Aerosmith). W 2014 r. jego fortunę wyceniano na ponad 375 mln funtów.
"Kreatywność i pomysły wypływające od członków Abby w ostatnich miesiącach sprawiły, że czuję ogromne podekscytowanie. Poznajemy nowy technologiczny świat, z wirtualną rzeczywistością i sztuczną inteligencją na czele, co pozwala nam stworzyć nowe formy rozrywki, których wcześniej nie mogliśmy sobie nawet wyobrazić" - przekonuje Fuller.
Szczegóły nowego projektu mają zostać ujawnione w 2017 r.