"The Voice Kids" hitem TVP2. Co z kolejną edycją programu?
Pierwszą edycję "The Voice Kids" oglądało średnio 2,54 mln osób. Było to o 450 tys. widzów więcej niż gromadziła ósma seria "The Voice of Poland". TVP2 w czasie emisji programu była zdecydowanym liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 7,48 mln zł.
"The Voice Kids" na antenie TVP2 oglądać można było w soboty o godz. 20.05 i o 21.15, w okresie od 6 stycznia do 24 lutego 2018 roku. Jednak dwa pierwsze odcinki show stacja pokazała w Nowy Rok, czyli w poniedziałek, 1 stycznia br. o 20.05 i o 21.15.
Średnia widownia wszystkich premierowych odcinków dziecięcej wersji muzycznego widowiska wyniosła 2,54 mln osób, co przełożyło się na 16,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,05 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię, wynoszącą 2,94 mln oglądających (w szczycie było to 3,28 mln), zgromadził finał produkcji (są to uśrednione dane dla dwóch odcinków show pokazanych tego dnia). Biorąc pod uwagę pojedyncze części programu największą widownię do tej pory zgromadziła pierwsza część finału, którą śledziło 2,99 mln osób.
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski na swoim koncie na Twitterze opublikował również wyniki finału "The Voice Kids" z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez TVP. Według tych danych widowisko Dwójki w szczytowym momencie miało 4,2 mln oglądających.
"'The Voice Kids" to najlepszy od lat muzyczny talent show w Polsce. Wczorajszy spektakularny finał oglądało w piku 4,2 mln widzów! Gratuluję zwycięstwa Roksanie. Dziękuję uczestnikom, rodzicom, producentom, realizatorom, jurorom, prowadzącym i publiczności. Ciąg dalszy nastąpi" - napisał prezes TVP.